ارزش کالا‌های صادراتی خراسان جنوبی از مرز یزدان در شهرستان زیرکوه به یک میلیون و ۳۱ هزار دلار رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمی‌زاده مدیرکل گمرک خراسان جنوبی گفت: ارزش کالا‌های صادراتی استان از مرز یزدان در شهرستان زیرکوه به یک میلیون و ۳۱ هزار دلار رسید که این میزان ارزآوری از صادرات ۲ هزار و ۱۴۱ تُن کالا حاصل شده است.

او با بیان اینکه بازگشایی این بازارچه نقش موثری در تقویت اقتصاد محلی مرزنشینان و اشتغال آن ها داشته است گفت: اقلام خوراکی از جمله ماکارونی، خامه، رب، بیسکویت و خرما از مرز یزدان در شهرستان زیرکوه صادر می‌شود و مردم روستای کلاته نظر افغانستان و روستا‌های اطراف مایحتاج غذایی خود را از این بازارچه مرزی تأمین می‌کنند و بازگشایی آن مورد استقبال مردم کشور همسایه هم قرار گرفته است.

رحیمی‌زاده  با اشاره به اینکه استان چهار شهرستان مرزی دارد گفت: این پایانه مرزی هفت سال پیش به‌طور یک‌طرفه از سوی کشور افغانستان تعطیل شد و با پیگیری مسئولان کشوری و استانی، شهریور امسال در قالب خرده‌فروشی بازگشایی شد.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌ها برای استقرار گمرک افغانستان در مرز یزدان از سوی مسئولان استانی انجام شده است و منتظر تصمیم نهایی دولت افغانستان هستیم که مسئولان محلی این کشور طی یک هفته گذشته وعده‌هایی برای استقرار گمرکات داده‌اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.