مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۲.۸۵ هکتار باغ پسته داریم که از این سطح میزان ۱۷۱.۶ هکتار بارور است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۵۷.۴ تن محصول در فصل برداشت تولید شود.

او تصریح کرد: عملیات برداشت این محصول از اواخر شهریور آغاز می‌شود و تا اواسط مهر ادامه دارد.

امینی با بیان اینکه عملکرد تولید این محصول در باغات این شهرستان به طور متوسط یک و نیم تن محصول خشک در هکتار است، افزود: کله قوچی، احمدآقایی، فندقی و اکبری از ارقام این محصول است.

محمدحسین خسروی مسئول مرکز سورمق و حومه نیز با بیان اینکه باغات پسته شهرستان در حوزه مرکز قرار دارد، اضافه کرد: به منظور اصلاح الگوی کشت در منطقه درصدد هستیم سطح زیر کشت محصول پسته که هم توجیه اقتصادی خوبی دارد و هم نیاز آبی کمتری به آب دارد توسعه دهیم.

خسروی با بیان اینکه یکــی از مهم تریـن اقدامات مدیریتی باغات پسته، آبیـاری در طـول فصـل رشـد است، تصریح کرد: درخـت پسـته در هـر مرحلـه از رشــد بــه مقـدار مشخصی آب نیــاز دارد.

مسئول مرکز سورمق و حومه اضافه کرد: درخـت پسـته قـادر بـه بقـا در دوره‌های خشکسالی و مقاوم بـه کم آبـی شـرایط کم آبـی اسـت.

هرچنـد کـه پسـته درخـت نسـبتا مقاومی اسـت، نبایـد انتظـار داشـت کـه چنانچـه کمتـر از نیـاز آبـی آبیـاری شـود، کاهش عملکـردی نداشـته باشـد. حسـاس‌ترین مرحلـه رشـد درختـان پسـته بـه تنـش آبـی، زمـان گلدهی و مغـز رفتـن اسـت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.