مدیر پروژه شرکت مپنا در نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه:

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه تا پایان سال آینده به اتمام می رسد

مدیر پروژه شرکت مپنا در نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با بیان اینکه در حاضر این طرح تنها نیروگاه سیکل ترکیبی در حال احداث استان است، افزود: این طرح با پیشرفت ۸۲ درصدی با اتمام واحد ۳ نیروگاه، تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، امیر محمدی افزود: این نیروگاه ۶ واحد گازی دارد که پس از تکمیل طرح، با سه واحد بخار سیکل می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت تولید برق این نیروگاه، بیان کرد: هر واحد گاز و بخار به ترتیب ۱۶۰ مگاوات برق تولید می‌کند که ۲ واحد گاز با یک واحد بخار سیکل می‌شود.

مدیر پروژه شرکت مپنا در نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه اظهار داشت: در این فرایند هر سه واحد بخار بدون مصرف سوخت و در مجموع توان تولید ۴۸۰ مگاوات برق را دارد که با تکمیل این طرح معادل سه میلیون لیتر گازوییل در شبانه روز در مصرف سوخت برای تولید برق صرفه جویی می‌شود.

محمدی با اشاره به برق مورد نیاز استان گفت: سیکل ۲ واحد بخار و چهار واحد گاز این نیروگاه می‌تواند برق مصرفی استان را تامین کند.

وی افزود: تا پایان آذر امسال واحد ۲ بخار این مجموعه به پایان می‌رسد که با وصل شدن این واحد به مدار، حجم زیادی از گاز‌های آلاینده در فرایند تولید برق کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.