مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا با بیان اینکه این گروه از ورزشکاران، مظلوم واقع شده‌اند،گفت: انتظار داریم دولت و وزارت ورزش و جوانان نسبت به این ورزشکاران مانند ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی نگاه ویژه‌ داشته باشند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود محمدی زاده مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا درحاشیه برگزاری مسابقات دو ومیدانی پیوند اعضا کشور در شیراز بیان کرد: ورزشکاران این فدراسیون سال ۲۰۱۹ در مسابقات جهانی پیوند اعضا و بیماران خاص که در شهر نیوکاسل انگلستان برگزارشد، خوش درخشیدند و بر سکوی سوم جهان ایستادند اما به آن ها پاداش ناچیزی تعلق گرفت.

رنگ مدال این ورزشکاران با سایر تفاوتی ندارد

او تصریح کرد: رنگ مدال های این قهرمانان با سایر ورزشکاران هیچ فرقی ندارد، اما باید این مسئله مهم در نظر بگیریم که ورزشکاران خاص و پیوند اعضا با مشکلات  زیادی از جمله کمبود دارو، بیکاری و امکانات مواجه هستند.

محمدی زاده با اشاره به اینکه ورزشکاران با نداشتن کلیه و یا دیگر اعضا و تالاسمی ها تلاش می کنند برای کشورمان افتخار کسب کنند در حالی که فراموش شده اند، ادامه داد: تفاوت ها درد آن ها را افزایش می دهد، کم توجه ای و کمبود امکانات ورزشی و دارو بزرگترین معضل این افراد است که باید فکر اساسی برای آن کرد.

وزیر ورزش درد قهرمانان را به خوبی حس می کند 

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا با درخواست از رئیس‌جمهوری برای توجه ویژه به ورزشکاران این عرصه افزود: از حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که خود قهرمان و خاک خورده ورزش است که  درد ورزشکاران به خوبی درک می کند نیز می خواهیم که به اداره کل های تحت امر وزارتخانه  دستور دهند که امکانات بیشتری در اختیار  این ورزشکاران خاص قرار دهند اما هیچ اداره کلی در استان ها  به این ورزشکاران توجه ندارند و حتی حاضر نیستند به آن ها شغل بدهند.

ورزشکاران پیوند اعضا، مظلوم واقع شده‌اند

شیوع کرونا و لغو مسابقات جهانی

او  گفت: قرار بود مسابقات جهانی ورزشکاران بیماران  خاص و پیوند اعضا در سال ۲۰۲۱ در آمریکا برگزارشود اما به دلیل شیوع کرونا این مسابقات لغو شد و بیست و سومین دوره این مسابقات به میزبانی استرالیا در سال ۲۰۲۳ برگزار می شود.

محمدی زاده بیان کرد: کاروان ورزشی ایران با حمایت دولتمردان در رقابت های ۲۰۲۳ استرالیا شرکت کنند و بتوانند نتایج بهتری نسبت به سال ۲۰۱۹ انگلستان کسب کنند.  

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ورزشی بیماران خاص و  پیوند اعضا تصریح کرد: در صورتیک ه کاروان ایران بخواهد در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی ۲۰۲۳ استرالیا شرکت کند از بین ورزشکارانی که در مسابقات کشوری مقام کسب می کند به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

او ادامه داد: پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا مسابقات را شروع کرده ایم اما فدراسیون پزشکی ورزشی فقط برای ورزشکاران پیوند اعضا مجوز شرکت در مسابقات داده است زیرا بیماران خاص به دلیل مشکلات زیاد، اجازه شرکت ندارند.

محمدی زاده افزود: بیست و سومین دوره مسابقات پیوند اعضا هم اینک در رشته دو و میدانی در شیراز آغاز شده است و سپس مسابقات پینگ پنگ، بدمینتون، دارت، پُتانگ و اسکواش نیز به میزبانی قزوین و تهران برگزار می شود.

مشکل مالی

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ورزشی بیماران خاص و  پیوند اعضا گفت: فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا مانند سایر فدراسیون ها با مشکل مالی مواجه هستند و ما برای اعزام تیم های ورزشی فقط ۲۰ میلیون تومان هزینه بلیت داریم به غیر از دیگر هزینه هایی مانند خوراک، خوابگاه که باید انجام دهیم از این رو از رئیس‌جمهوری و وزیر ورزش و جوانان می خواهیم  حمایت بیشتری از این فدراسیون داشته باشند.

او بیان کرد: معاون فرهنگی شهرداری شیراز همکاری خوبی با هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا فارس داشته است که جای تقدیر دارد. 

محمدی زاده تصریح کرد: در مسابقات دو و میدانی بیماران خاص و پیوند اعضا که هم اینک در ورزشگاه حافظیه و ۲۲ بهمن شیراز در حال برگزاری است حدود ۱۳۰ ورزشکار از ۲۰ استان در بخش بانوان و آقایان شرکت دارند.

این مسابقات عصر پنجشنبه در شیراز با تعیین نفرات برتر پایان می یابد.    

رده بندی ورزشکاران ایران در جهان

ورزشکاران پیوند اعضا و بیماران خاص در رده بندی مسابقات جهانی که هر۲ سال یکبار برگزار می شود در بین ۴۴ کشورهم اینک با کسب ۲۷ ، طلا ، ۲۲ نقره و ۲۸ برنز در رده ششم جهان قرار دارد، انگلستان با مجموع  ۲۴۶ مدال درر ده نخست ایستاده است، آرژانتین و آفریقای جنوبی هم دوم وسوم هستند.   

 شهریور ماه  ۹۸ آخرین باری بود  که ورزشکاران استان فارس دربیست و دومین دوره رقابت های جهانی پیوند اعضا و بیماران خاص که در شهر نیوکاسل انگلستان برگزار شد شرکت کردند و توانستند ۲۵ مدال رنگارنگ کسب کنند و بیشترین سهمیه را در بین استان داشته باشند.

 ورزشکاران افتخار آفرین فارس در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ انگلستان 

موسی خلیفه ( دو و میدانی )، صمد امین صفایی ( بولینگ و پتانگ )، مرتضی فنایی ( دو و میدانی )، میثم همتی (دو و میدانی )، کلثوم ابراهیمی (دو و میدانی و بولینگ )، مریم مولایی ( بدمینتون )، سحر مهدوی پور (دو و میدانی )، معصومه رضایی ( دو و میدانی و پتانک )، فاطمه رمضانی زاده (پتانگ و بولینگ )، رها رضایی فرد ( دارت ) و محمد بی طرف، ورزشکار استان فارس دربیست و دومین دوره  این رقابت ها بودند که ۲۵ مدال طلا، نقره، و برنز کسب کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار