مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از هم استانی ها خواست قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جواد حق لطفی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی استان در پایان هفته، رانندگان قبل مسافرت از طریق سامانه ۱۴۱ آخرین وضعیت راه‌ها را مطلع شوند و در صورت ضرورت انجام سفر به خصوص در جاده‌های کوهستانی و برف گیر حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 حق لطفی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲هزار و ۵۹ مورد تماس مردمی با سامانه ۱۴۱، مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان برقرار شده است.

وی تاضافه کرد: استعلام وضعیت راه‌ها و تردد در دوران شیوع ویروس کرونا، گزارش مشکلات راه ها، شکایت رانندگان حمل و نقل بابت عدم دریافت و پرداخت کمسیون اضافی و همچنین درخواست پاکسازی سطح جاده بیشترین موضوع تماس‌های مردم با سامانه ۱۴۱ طی مدت یاد شده بوده است.

این مسوول با اشاره به اینکه تا سال ۹۹ تماس با سامانه ۱۴۱ به صورت متمرکز در ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و به صورت گویا صورت می‌گرفت، افزود: از ابتدای سال گذشته امکان پاسخگویی به تماس‌ها در قزوین فراهم شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، کارشناسان این مرکز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سووالات مردم و رانندگان در خصوص وضعیت جاده‌ها و ناوگان حمل و نقل هستند.

حق لطفی خاطرنشان کرد: آگاهی از آخرین وضعیت راه‌های استان، شرایط راه‌های مسدود و بازگشایی شده، اعمال محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه، دریافت مسیر و مسافرت بهینه بین شهر‌ها از جمله اطلاعاتی هستند که مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ به آن‌ها دست پیدار کنند.

وی، دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راه‌ها و شکایت از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که می‌توان از طریق سامانه ۱۴۱ آن‌ها را با مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در میان گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.