فعالیت سامانه سرد بارشی در استان مرکزی موجب بارش باران و برف و وزش باد شدید و کاهش دما خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  فعالیت سامانه سرد بارشی در استان مرکزی از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا صبح جمعه موجب بارش باران و باد در همه مناطق استان مرکزی و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی خواهد شد.

بر این اساس هواشناسی استان مرکزی ضمن هشدار سطح زرد اعلام کرده است که از بعدازظهر پنجشنبه ۱۱ آذر تا جمعه ۱۲ آذر در تمام استان مرکزی شاهد بارش باران و برف و وزش باد شدید و کاهش دما خواهیم بود.

نوع مخاطره بارش باران در استان و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، وزش باد شدید که در برخی از نقاط بطور لحظه‌ای به حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و کاهش دما بعداز عبور سامانه است.

احتمال اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان به دلیل بارش برف، احتمال اختلال در تردد برخی معابر در مناطق کوهستانی به دلیل احتمال بارش برف و احتمال آسیب به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد خواهد بود.

هواشناسی به اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات زمستانی، تثبیت سازه‌های سبک و ناپایدار بویژه پوشش گلخانه ها، تنظیم دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش طیور و آمادگی دستگاه‌ها اجرایی و خدمت رسان بویژه راهداری‌ها توصیه کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.