مدیرکل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون هزار نفر به عنوان امین موقوفات در کشور حکم امین دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد علی رمضانی مدیرکل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه امروز پنجشنبه در سفر به شهرکرد با اشاره به اینکه تعیین امین موقوفات با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات این سازمان اظهار داشت: تاکنون هزار نفر به عنوان امین موقوفات در کشور حکم امین دریافت کرده‌اند.

او افزود: اجرای این طرح با هدف ارتقای بهره‌وری و احیای موقوفات، توسعه و ترویج فرهنگ وقف و افزایش درآمد موقوفات و هزینه‌کرد درآمد موقوفات بر اساس نیت واقف، با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


رمضانی اضافه کرد: امین موقوفات، نیرو‌های مردمی و کمکی سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که کار کارشناسی و شناسایی مشکلات و ظرفیت‌های وقف را بیرون از اداره انجام می‌دهند.

او ادامه داد: تعیین امین موقوفات یک ظرفیت است که از دهه ۶۰ در قانون به سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده شده است که در امور مختلف از ظرفیت امین استفاده کند و این طرح در بقاع متبرکه و مساجد اجرایی شده بود و از (۱.۵) یک و نیم سال گذشته در حوزه وقف اجرایی شده است.

رمضانی گفت: وقف یک ظرفیت مردمی است که واقفان براساس ظرفیت و نیاز منطقه وقف را انجام می‌دهند و برای توسعه این فرهنگ و استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات از امین موقوفات استفاده می‌شود.

او بر اجرای هر چه سریعتر این طرح در سطح تمام موقوفات به خصوص موقوفات استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و گفت: در این راستا جلساتی با مدیران استان‌ها برای اجرای هر چه سریعتر این طرح برگزار شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه بیشتر هیات امنا و امین موقوفات افرادی هستند که با انگیزه خدمت به وقف همکاری دارند، افزود: اجرای برنامه‌های حمایت قانونی و آموزش از این افراد برعهده اوقاف و امور خیریه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار