امینی گفت: هزینه معیشت مستمری بگیران بهزیستی، تسهیلات اشتغال و حق پرستاری افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در مراسم هفته جهانی معلول گفت: هزینه معیشت مستمری بگیران بهزیستی افزایش یافته است.

امینی افزود: تسهیلات اشتغال هم از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون رسیده و معلولان با ارائه طرح‌های اشتغال پایدار می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به بهزیستی استان مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه حق پرستاری برای ضایعات نخاعی هم افزایش یافته و امسال در اعتبارات تعیین شده آمده است اضافه کرد: تا پایان سال ۱۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر در استان واگذار می‌شود.

مخلص الائمه استاندار مرکزی مرکزی هم در این مراسم با اشاره به مطالبات به حق معلولان، از مسئولان ادارات مربوطه خواست تا با تلاش و پیگیری مشکلات آنان را رفع کنند.

مخلص الائمه افزود: اگر چه برای معلولان کار‌هایی انجام شده، اما کافی نبوده و باید مدیران بهزیستی تلاش کنند تا جاماندگان اجتماعی به حق قانونی خود برسند.

همچنین مناسب سازی محیط شهری و تامین کالا‌های مورد نیاز معلولان، مسکن و تسهیلات آنان و توانمندسازی و حمایت‌های بیشتر از مطالبات دیگر استاندار مرکزی از مدیران بهزیستی و ادارات تابعه بود.

در پایان این مراسم از تعدادی نخبه، هنرمند و ورزشکار معلول با هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

۱۲ آذر روز جهانی معلول و از ۸ تاچهاردهم آذر بعنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.