رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان از مشکلات آموزش مجازی دانش آموزان استثنایی و نحوه بازگشایی مدارس آنها، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن الماسی رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان گفت: باتوجه به ضرورت آموزش حضوری برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی و آموزش مجسم، جلسات متعددی توسط رؤسای نواحی، مدیران مدارس و خانواده‌ دانش‌آموزان انجام شد.

وی افزود: بیماری‌های زمینه‌ای این دانش‌آموزان نیاز به مشاوره با پزشک را جهت تزریق واکسن دوچندان می‌کرد.

رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان ادامه داد: بازگشایی مدارس چه به صورت حضوری یا نیمه حضوری بستگی به نظر رؤسای مناطق و نواحی دارد و آنها با در نظر گرفتن شرایط رنگ‌بندی مناطق خود کلاس‌ها را مدیریت می‌ کنند.

الماسی اضافه کرد: بیشترین اولویت ما در رسته پیش‌دبستانی و کلاس اول بود که نیاز به ارزیابی و حضور دانش‌آموز در مدرسه داشت.

وی گفت: برخلاف تصور عامه که فقط کارکرد آموزشی مدرسه را در نظر می‌گیرند متخصصان این فرآیند را از دید تعلیم و تربیت نظارگر هستند و مدرسه را جعبه سیاه جامعه می‌دانند که کنش و واکنش و فعالیت‌های دانش‌آموز از طریق دوستان، گروه همسالان، تعامل‌های بین دانش‌آموزان در مرکز آموزشی اتفاق می‌افتد.

رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان در پایان تصریح کرد: مشکلات آموزش غیرحضوری برای این دانش آموزان آسیب‌های فضای مجازی، نبود سواد اطلاعاتی، عدم آموزش مجسم تمامی مواردی بود که دانش‌آموزان مدارس استثنایی را مورد تهدید قرار می‌داد.

انتهای‌پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.