معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خودکفایی در تولید موادغذایی و دارو نقش مهمی در حفظ سلامتی مردم و کاهش واردات دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین برزگر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حاشیه بازدید از کارخانه ظروف یکبار مصرف باغملک و ارزیابی شبکه بهداشت و درمان شهرستان با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است و باید نیاز دارویی تامین شود، گفت: نباید در زمینه غذا و دارو مردم نارضایتی داشته باشند.

او با بیان اینکه باید مشکل کارخانه‌ها که در حوزه غذا و دارو فعالیت می‌کنند مرتفع شوند، افزود: خودکفایی در تولید موادغذایی و دارو، نقش مهمی در کاهش واردات و حفظ سلامتی مردم و شهروندان دارد.

کرامت جاودان زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک بیان داشت: از جمله عملکرد‌های شبکه بهداشت، برآورده کردن توقع‌های به حق مردم به عنوان مشتریان داروخانه بخش خصوصی از جمله اطلاع رسانی در زمینه تغییرات قیمت دارو‌های بیمه‌ای یا آزاد بودن دارو‌ها است.

او با بیان اینکه پذیرش نسخ بیماران تامین اجتماعی از طرف شعب داروخانه‌های طرف قرارداد برنامه پزشک خانواده است، اظهار کرد: استفاده از نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف معاونت غذا و دارو برای تسهیل در روند رفع مشکلات و نواقص موجود ضرورت دارد.

جاودان زاده ادامه داد: همچنین در حوزه بیمارستان هم با تلاش و کار کارشناسی و تشکیل کمیته‌های فعال مربوطه کمبود دارو و ملزومات در انبار دارو و داروخانه بیمارستان و استوک بخش‌ها به ویژه در زمان شیوع و اوج کرونا و پیک‌های پرخطر برای رفاه حال بیماران نداشتیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.