پیری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی خوی گفت: خوی جزو ۱۸ شهر فرهنگی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، محمدرضا پیری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرخوی گفت: خوی جزو ۱۸ شهر فرهنگی ایران است و این ویژگی پر افتخار، مسئولیت ما را در پرداختن به مقوله‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مضاعف می‌کند.

پیری اضافه کرد: رشد فرهنگی و گسترش صنعت گردشگری مهمترین عامل تعیین کننده در توسعه اقتصادی شهر تاریخی خوی است که می‌بایست تمام رویداد‌های شهری در این مسیر تدوین گردند.

او گفت: در کنار نهاد‌های آموزشی و فرهنگی رسمی، استفاده از ظرفیت انجمن‌های فرهنگی مردم نهاد فرصت بسیار مغتنم و مهمی برای مدیریت شهری است که تلاش می‌کنیم تعاملات مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر با این نهاد‌های مردم نهاد و انجمن‌های مردمی افزایش یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی خوی تاکید کرد: متولیان متعدد فرهنگی شهر در مسیر حرکت و نیل به اهداف اسلامی و انسانی، می‌بایست در راستای ارتقای فرهنگ متعالی شهروندی و انگیزش شهروند مسئول سیاست گذاری واحدی را تدوین کنند و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یکی از اهداف اساسی خود را در همین مسیر تعیین کرده است.

او تصریح کرد: نباید اصحاب قلم و اندیشه و هنر کهن شهر شناخته شده با فرهنگ و تاریخ پر صلابت خوی از جریان‌های اصلی و رویداد‌های شهری دور باشند و ما در کمیسیون فرهنگی از حضور و توانمندی‌های علمی بزرگان عرصه‌های مذکور بهره‌مند خواهیم بود.

رییس کمیسیون مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خوی همچنین افزود: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری در برنامه ریزی مدیریت شهری، ترسیم افق‌های توسعه و ارزیابی وضع موجود و راه‌های برون رفت از پاره‌ای از مسایل و معضلات شهری را بعنوان بخشی از سیاست‌های کلان خود مد نظر قرار داده و این مباحث را نیازمند مشارکت‌های گسترده فراسازمانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و حضور اندیشمندان و فعالین حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی می‌دانند.

پیری اضافه کرد: کمیسیون‌های متعدد شورای اسلامی شهر در فرآیند تصمیم سازی به منظور استفاده از تجربیات نخبگان و ظرفیت‌های علمی شهر، موضوع پژوهش و مطالعه را در اولویت قرار داده اند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شورای اسلامی شهر به منظور تعمیق شناخت حضرت شمس و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی از پیشنهادات و برنامه‌های همشهریان در اشکال مجازی و حقیقی استقبال می‌کند.

پیری در پایان سخنان خود گفت: شهر تاریخی خوی بواسطه آرامگاه شمس تبریزی طی سال‌های اخیر به شهرت جهانی رسیده و باید گفت تمامی هزینه‌های حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و معرفی شهر خوی بعنوان میعادگاه علاقمندان شمس و‌مولانا در واقع سرمایه گذاری مهمی برای آینده شهر و منطقه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.