نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی طراوت با معرفی آثار برتر پایان یافت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، یداله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی طراوت به لزوم مدیریت مصرف آب پرداخت و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های امروزه استفاده مجدد از آب خاکستری است.

وی افزود: هنر‌های نمایشی از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکرد‌های مختلفی از جمله اصلاح رفتار‌های اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود باید‌ها و نباید‌های زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند. در نمایش خیابانی بازیگر به دور از تمامی عناصر دست و پاگیر صحنه‌ای در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعی خاص به هیجان و گاه به تفکر و تعمق در آن مساله وا دارد.

در ادامه این برنامه از هنرمند فقید حیدر حاتمی و اساتید خوشنویسی شهر خوی آقایان کوچری و خراسانیتجلیل شد و سپس بیانیه هیئت داوران  قرائت و نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شد:

در بخش بازیگری زن رتبه اول جشنواره هیئت داوران خانم هانیه عزت جو را به خاطر بازی در نمایش آب را گل نکنیم با اهدا دیپلم افتخار، تندیس و هدیه نقدی انتخاب کرد. هیئت داوران در این بخش انتخابی برای رتبه‌های دوم و سوم نداشت.

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران انتخابی برای رتبه اول نداشت. رتبه دوم بازیگری مرد جشنواره برای جواد نجاری و ناصر پیر آقالو بصورت مشترک برای بازی در نمایش وسواس اعطا شد. رتبه سوم این بخش به آقای حمیدرضا حاجی رستملو برای بازی در نمایش مرگ تدریجی اعطا شد.

در بخش کارگردانی رتبه اول جشنواره بهمراه دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به نمایش آب را گل نکنیم به کارگردانی هانیه عزت جو تعلق گرفت، هیئت داوران برای رتبه دوم انتخابی نداشت و رتبه سوم بخش کارگردانی به نمایش وسواس به کارگردانی جواد نجاری اختصاص یافت.

در بخش ایده و طرح هیئت داوران هیچ انتخابی برای رتبه‌های اول و سوم نداشت و رتبه دوم این جشنواره به نمایش آب را گل نکنیم به خانم هانیه عزت جو اهدا شد.

در پایان مراسم دبیر نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی طراوت گفت: دو اثر برگزیده این جشنواره برای اجرا‌های بیشتر در طول سال حمایت خواهند شد.

نخستین جشنواره نمایش‌های خیابانی طراوات از ۲۲ لغایت ۲۴ آبان مورد داوری قرار گرفتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.