آخرین وضعیت مناطق سیل زده مهاباد در سفر مدیرکل پایش و پیش بینی سازمان مدیریت بحران کشور بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فرهادی مدیر کل پایش و پیش بینی سازمان مدیریت بحران کشور در این بازدید از برنامه ریزی برای بازسازی مناطق سیل زده در مهاباد خبر داد و گفت: پس از بررسی وضعیت و انجام برآورد‌ها تصمیم به برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف از جمله کمک به بازسازی خواهیم کرد.

خشایار صنعتی معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری مهاباد هم با اشاره به میزان خسارت سیل اخیر از ضرورت اقدامات پیشگیرانه گفت: در سیل اخیر حدودا ۵۲ میلیارد تومان خسارت در ۶ بخش مختلف در این شهرستان، برآورد شده که امروز این مشکلات مطرح و نقاط حادثه خیز به مسئولان کشوری معرفی شد.

صنعتی افزود: سعی خواهیم کرد در چند نقطه حساس سیل بند ایجاد و با احداث پایگاه‌های آتش نشانی و چند اقدام اولویت دار در خصوص مدیریت بحران در صورت تخصیص بودجه از وقوع حوادث در این بحران‌ها جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این استان از جمله مناطق حادثه خیز کشور است، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه بسیار ضروری و حیاتی ست.

دوازدهم آبان ماه سیل ناگهانی در مهاباد که به دنبال بارشی کوتاه، ولی شدید در نیم ساعت به وقوع پیوست و خسارت بالایی به همراه داشت شاید تلنگری باشد به مسئولان تا ساخت و ساز‌های بی رویه و بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف شهرسازی درحاشیه شهر‌ها را جدی بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.