مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی از خسارت سیل به روستا‌های آذربایجان غربی خبرداد.

سیل به روستا‌های آذربایجان غربی خسارت زدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بارندگی‌های شدید در طی دو روز گذشته سبب وقوع سیل و آب گرفتگی در روستا‌های پیرانشهر و ارومیه شد که با حضور نیرو‌های امدادی اقدام به تخلیه آب از منازل شد.
جعفری افزود: زمین‌های کشاورزی ۷ روستای پیرانشهر در اثر وقوع سیل خسارت دیده است همچنین ۳۰ واحد مسکونی در روستای کهنه لاهیجان پیرانشهر و ۲ واحد مسکونی در روستای لورزینی از توابع بخش سیلوانای ارومیه که در حریم رودخانه واقع بودند دچار آبگرفتگی شده اند.
وی اضافه کرد: پل ارتباطی روستای سوله دوکل سیلوانا نیز تخریب شده است که بلافاصله اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و خسارات وارده توسط کارشناسان در دست بررسی و برآورد است.
مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت:طغیان آب سبب شسته شدن خاکریز پل گلستانه بخش سیلوانا ارومیه شده است و در اثر سیل سال گذشته و تخریب پل‌های گلستانه و هاشم آباد اداره کل راهداری استان جهت تسریع در عبور و مرور اهالی روستا‌های بخش سیلوانا پل فلزی موقتی مستقر کرد که در اثر این بارندگی و طغیان رودخانه این پل موقتی آسیب جزئی دیده که در دست تعمیر است.
جعفری افزود: پل گلستانه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هاشم آباد با ۸۵ درصد پیشرفت در حال احداث است.
وی اضافه کرد: خوشیبختانه هیچ خسارت جانی در اثر این سیل در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام/ج

خسارت ناشی از سیل و بارندگی

برچسب ها: هواشناسی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.