ربیحاوی سوختن سوخت‌های جامد در هوا در فصل زمستان و وجود ذرات معلق در هوا را عاملی برای افزایش ‌ابتلا به کرونا اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، جعفر ربیحاوی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در فصل زمستان میزان ذرات معلق و دوده در اثر سوزاندن سوخت‌های جامد در هوا افزایش ‌می‌یابد و این ‌می‌تواند زنگ خطری برای شیوع بیشتر ویروس ها از جمله کرونا ویروس و آغاز پیک ششم باشد.

اوافزود: آلودگی هوا و هوای سرد فصل سرما سیستم ایمنی را در برابر عفونت‌ها و  بیماری‌های ویروسی آسیب پذیرتر ‌می‌کند و با پدیدآوردن و تشدید حساسیت های فصلی می تواند عوارض کرونا را نیز افزایش دهد.

ربیحاوی با اشاره به اینکه رعایت نکات ساده بهداشتی می‌تواند تاثیر مطلوبی در سلامت افراد داشته باشد،ماندگاری ویروس کووید-19 ،کاهش دما و افزایش احتمال ایجاد وارونگی دمایی با شروع فصل سرما و  تلاقی آن با شیوع بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی، حساسیت‌های فصلی و آنفلوانزا را موجب نگرانی از وضعیت سلامت جامعه در ماه‌های پیش رو خواند.

او خواستار اهمیت به تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان به منظور مقابلع با اپیدمی کرونا شد و توضیح داد: استفاده از ماسک نه تنها در پیشگیری از کرونا تاثیر دارد بلکه در کاهش انتقال آنفلوآنزا و کاهش اثر آلودگی هوا نیز بسیار مؤثر است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.