رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه سالانه حدود ۲ هزار هکتار کشت در اراضی شیب‌دار این استان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان وابسته به کشاورزی بوده و چون امنیت غذایی وابسته به کشاورزی است این بخش دارای اهمیت فراوانی است که باید از زوایای مختلف به آن پرداخت.

او افزود: بارندگی‌ها در استان عمدتا مربوط به بهار، پاییز و زمستان بوده که پوشش سبز خاک کمتر بوده و این موضوع از ویژگی‌های اقلیم‌های خشک است، به همین دلیل توسعه باغات در اراضی شیب‌دار یکی از اولویت‌های چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند در حفظ آب، خاک و ایجاد اشتغال نقش مهمی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: شیب متوسط استان حدود ۳۴ درصد بوده و برای توسعه سالانه حدود ۲ هزار هکتار کشت در اراضی شیب‌دار برنامه‌ریزی شده است که به صورت آبی و دیم انجام می‌شود، و با توجه به محدودیت‌های استان مناطقی که بالای ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیمتر بارندگی دارند مستعد کشت این گونه‌های درختی است و سبب ایجاد اشتغال و حفظ آب و خاک نیز خواهد شد.

او ادامه داد: امیدواریم طی یک دوره ۵ ساله حدود ۱۰ هزار هکتار کشت در اراضی شیب‌دار انجام شود، زیرا ظرفیت استان ما برای این نوع کشت بسیار مناسب است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.