مسئولان حوزه شهری و اقتصاد خراسان شمالی، بر ایجاد و تقویت روزبازار‌ها در مناطق شهری و روستایی، اتفاق نظر دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، امین کلاته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه به علت شیوع کرونا بازار‌های روز فعال، نیمه تعطیل شدند گفت: در حوزه روستایی بازار روز فعال نداریم به همین منظور در حسین آباد شیروان، غلامان، اشرف الاسلام یکه سعود و در طبر جاجرم طرح‌های مطالعاتی برای ایجاد روز بازار انجام شده است و در اسفراین نیز دو بازار روز با همکاری شهرداری اسفراین در حال فراهم سازی است.


بیشتر بخوانید


کلاته با اشاره به اینکه از ویژگی‌های مهم بازار روز، نظارت بهداشتی، جذابیت برای خانواده‌ها و عرضه مستقیم کالاست گفت: فضای بازی، فضای مسجد، پارکینگ و رعایت نکات بهداشتی از ویژگی‌هایی است که باید در روز بازار‌ها جانمایی کرد تا مردم برای حضور، رغبت پیدا کنند.

او با بیان اینکه کالا‌های روز بازار باید متنوع باشد افزود: مذاکراتی با مشهد و تهران برای راه اندازی بازار دائمی تولیدات استان در تهران یا مشهد انجام گرفته است تا محصولات استان بصورت مستقیم در آنجا عرضه شود.

او از شرکت‌های دانش بنیان استان و جوانان در حوزه نرم افزاری خواست تا برای تسهیل در ایجاد این طرح‌ها کمک کنند.

حسین حاجی بگلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم در ارتباط تلفنی با اشاره به اینکه روز بازار‌ها یا بازار‌های محلی کمک زیادی به اقتصاد خانواده‌ها خواهد کرد گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین اجاره مغازه، این بازار‌ها به کسبه کمک می‌کند تا محصولات کشاورزی و صنایع دستی خود را با اجاره پایین و بدون واسطه به فروش رسانند.

جمشید عین بیگی رئیس شورای شهر بجنورد نیز با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های شورای ششم شهر بجنورد، خدمت به مردم در مسیر زندگی بهتر این است تا مردم بتوانند کالا‌های اساسی خود را به راحتی و با قیمت مناسب تهیه کنند گفت: کاهش هزینه‌های اجاره با راه اندازی روز بازار‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر برای کسبه است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.