رییس اداره تجهیزات پزشکی کرمانشاه گفت:با وجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه راه اندازی واحد‌های تولید تجهیزات پزشکی در استان سرمایه گذار نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تورج شیرزادیان رییس اداره تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۷ تولیدکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در استان گفت: کرمانشاه در زمینه صدور مجوز واحد‌های تولیدی قطبیت غرب کشور را داشته و علاوه بر کرمانشاه، برای واحد‌های تولیدی استان‌های کردستان و ایلام هم مجوز صادر می‌کند.

او افزود: خوشبختانه چندسالی است در این زمینه تفویض اختیار به استان‌ها صورت گرفته و تمام مراحل صدور و تمدید مجوز واحد‌های تولیدی تجهیزات و ملزومات پزشکی در خود استان صورت می‌گیرد.

شیرازدیان بیان داشت: این امر موجب تسهیل در راه اندازی واحد‌های تولیدی شده و امیدواریم در سال‌های آتی آمار تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در استان و غرب کشور رشد چشمگیری داشته باشد.

این مسئول در تشریح تولیدات تجهیزات پزشکی استان، ادامه داد: تولیدات متنوعی داریم، اما از برجسته‌ترین واحد‌های تولیدی تجهیزات پزشکی می‌توان به شرکت "آریان سرنگ" اشاره کرده که انواع سرنگ‌ها را با کیفیت بالا و در حد استاندارد‌های جهانی تولید می‌کند.

شیرزادیان گفت: هم اکنون تمام سرنگ‌های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این شرکت خریداری می‌شود.

او اظهار داشت: از شرکت‌های مهم دیگر در استان می‌توان به شرکت "بهسو شفا" اشاره کرد که تولید "گچ فایبرگلاس" برای استفاده در موارد شکستگی را برعهده دارد.

شیرزادیان  افزود: این شرکت جزو یکی از سه تا چهار شرکت تولید کننده گچ فایبرگلاس در کشور محسوب می‌شود.

رییس اداره تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه واحد تولیدی "ابزارسازان درمانگر" را هم شرکت موفق دیگر در زمینه تولیدات تجهیزات پزشکی عنوان کرد و ادامه داد: این شرکت تولید کننده وسایل تشخیصی بیماری‌های زنان و زایمان است و در این زمینه هم یک ثبت اختراع جهانی دارد.

شیرزادیان به صادرات تجهیزات پزشکی استان هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون دو شرکت در استان در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

رییس اداره تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری برای راه اندازی واحد‌های تولیدی تجهیزات پزشکی دارد، افزود: مشکل در این زمینه نبود سرمایه گذار است.

او گفت: در حال حاضر ایده‌های بسیاری در زمینه تولید تجهیزات پزشکی داریم، اما سرمایه گذاری نیست و حمایت‌های مالی لازم صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.