مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۵ درصد پهنه خراسان رضوی به صورت ویژه مخاطره زلزله را احساس می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نجات در بیست‌و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که در دبیرستان دخترانه الزهرا (س) مشهد برگزار شد، درباره تعداد گسل‌های فعال در خراسان رضوی نیز گفت: در استان ۹۰ گسل فعال وجود دارد، در طول سال‌های گذشته ۲۵ مورد زلزله بالای ۶ ریشتر ایجاد شده است.

او با بیان این که توسعه فرهنگ آموزش همگانی مهم‌ترین پیام این مانور است، افزود: امروزه مهم‌ترین استراتژی ما توسعه فرهنگ ایمنی پایدار است که سبب تاب‌آوری استان می‌شود. نجات با بیان این که دغدغه ویژه این مانور موضوع محله تاب‌آور و محله آماده است، اظهار کرد: ۷۰ درصد سکونتگاه‌های استان در مناطق خطرپذیر همچون مجاورت گسل‌ها قرار دارند، بنابراین فراگیری آموزش همگانی در این حوزه امری ضروری است.


بیشتر بخوانید


قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کشور ما با توجه به وجود گسل‌های فراوان از جمله مناطق زلزله‌خیز به شمار می‌رود، بنابراین تمامی آحاد جامعه باید به منظور کسب آمادگی بیشتر برای مواجهه با آن آموزش ببینند.

او با بیان این که برگزاری این گونه مانور‌ها نقش موثری در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حفظ ایمنی خود و انتقال این نکات آموزشی به بدنه جامعه دارد، افزود: در کنار برگزاری این گونه مانور‌ها مفاهیم و نکات آموزشی در خصوص این حوزه در محتوای آموزشی مقاطع تحصیلی وارد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دانش‌آموزان در برگزاری این‌گونه مانور‌ها می‌آموزند که ابتدا خودشان را نجات دهند، در مکانی ایمن قرار بگیرند و پس از پایداری شرایط برای نجات جان دیگران اقدام کنند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره اهداف برگزاری مانور زلزله برای دانش آموزان اظهار کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور حفظ آمادگی و ارتقای سطح خدمت‌رسانی دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات از جمله هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
امان از زلزله که بسیار ویرانگره