فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه گفت:تا یک سال آینده نیمی از آزاد راه مراغه – هشترود به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سید حسین هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه گفت: این طرح پس از مدتی توقف به سرعت در حال اجرا است و قطعات ۲ و ۳ آن تا شهریور سال آینده زیر بارترافیک خواهد رفت.

او با بیان اینکه سرعت گرفتن اجرای طرح بر اساس زمان بندی نیاز به تامین اعتبار از طرف وزارت راه و شهرسازی است اضافه کرد: این مسیر از محور‌های پرتردد و حادثه خیز در شمال غرب کشور است و تکمیل آن از اولویت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه محسوب می‌شود.

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: یک ماه پیش اجرای این طرح به کندی پیش می‌رفت و با پیگیری‌های انجام شده سرعت اجرا افزایش یافته است و ماشین آلات بیشتری به کار گرفته شده است.

 او افزود: با دستورات صادر شده از طرف قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ۴۵ کیلو متر از مسیر ۱۰۰ کیلومتری این طرح به بهره برداری می‌رسد.

او اضافه کرد: حادثه خیز بودن جاده فعلی مراغه – هشترود اهمیت اجرا و تکمیل این طرح را دوچندان کرده است.

موسوی فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این بازدید گفت: تصمیم گرفته شده است ۱۱ کیلومتر نخست این طرح از مراغه به زودی در اولویت برنامه‌های پیمانکار طرح قرار گیرد.

او افزود: در قالب کنسرسیوم از طرف ۲ بانک و دولت ۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافته است.

اواضافه کرد: باتامین مالی صورت پیش بینی می‌شود قطعه‌های مهم این آزاد راه تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.
قطعه‌های ۲ و ۳ آزاد راه مراغه – هشترود به مسافت ۴۵ کیلو متر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۱ کیلومتر از این مسیر آسفالت ریزی شده است.

ساخت آزاد راه مراغه – هشترود به مسافت ۱۰۰ کیلومتر با هدف ایجاد مسیر تردد برای جمعیت ۳ میلیون نفری جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از سال ۹۴ آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
20سال دیگه تکمیل میشه
آخرین اخبار