کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان تا پایان این هفته خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم هنرمند کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود یک سامانه ناپایدار بارش‌زا به استان از شامگاه چهارشنبه دهم آذر ماه، گفت: بارش باران روز پنجشنبه غرب و شمال غرب و به تدریج دیگر مناطق استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: از فردا تا ساعات اولیه روز پنجشنبه به علت استمرار جوی به نسبت پایدار، غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد و در ساعاتی به شرایط ناسالم برای عموم شهروندان می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان توصیه کرد: شهروندان اصفهانی به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند مشکلات قلبی و ریوی و کودکان کمتر از پنج سال از تردد غیر ضروری در سطح شهر و ورزش در فضای باز در این مدت بپرهیزند.

هنرمند با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای بیشینه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.