از ابتدای امسال رقم خورد؛

ورود ۷۵۰ هزار دلار سرمایه خارجی به خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: حجم سرمایه خارجی وارد شده به استان از ابتدای امسال ۷۵۰ هزار دلار بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در خصوص سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: از ابتدای سال ۱۶ درخواست سرمایه گذاری خارجی در استان مطرح شده که ۱۲ درخواست مربوط به اتباع خارجی کشور افغانستان است.

او افزود: درخواست‌های سرمایه گذاری در زمینه طرح‌های صنعتی و معدنی، فرآورده‌های نفتی، خدمات آموزشی و درمانی و صنایع تبدیلی کشاورزی هستند.

جعفری بیان کرد: به منظور پذیرش و بررسی درخواست سرمایه گذاران خارجی، جلساتی با سرمایه گذاران خارجی و نماینده سرمایه گذاران توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری برگزار شده و اقدامات لازم جهت اخذ روادید برای ورود متقاضیان و صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۶ مجوز فعالیت برای سرمایه گذاران خارجی تبعه کشور افغانستان در خراسان جنوبی صادر شده است، عنوان کرد: این مجوز‌ها برای کار در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بدون تشریفات اداری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شده است.

او ادامه داد: از مجموع مجوز‌های صادر شده ۳ مجوز برای پروژه سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن و برای طرح تولید بتن آماده، تولید قطعات بتنی و تولید کیسه یک لایه پلی اتیلن با سرمایه گذاری اتباع کشور افغانستان به مبلغ ۲.۲ میلیون دلار با تأیید هیأت سرمایه گذاری خارجی و امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر شده است.

جعفری اظهار کرد: امسال میزان سرمایه خارجی وارده به پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی استان بالغ بر ۷۵۰ هزار دلار در ۲ طرح سرمایه گذاری خارجی بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد رشد داشته است.

حضور سرمایه گذاران ۶ کشور در خراسان جنوبی

جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خر اسان جنوبی گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان از ابتدای تفکیک خراسان جنوبی تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ به بیش از ۹۹۰ میلیون دلار رسیده است.

او افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی وارده یا جذب شده از ابتدای تفکیک استان تا آبان ماه ۱۴۰۰ به بیش از ۸۸ میلیون دلار رسیده که از ابتدای دولت دوازدهم رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی با سرمایه مصوب ۶۸.۳ میلیون دلار در استان فعال و درحال بهره برداری است؛ ۳ پروژه با سرمایه مصوب ۷۶ میلیون دلار درحال ساخت بوده و ۴ پروژه سرمایه گذاری خارجی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰.۳ میلیون دلار در حال پیگیری است.

او گفت: سرمایه گذاران خارجی حاضر در استان تبعه کشور‌های چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه و پاکستان هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.