امسال ۴۰۴ دانش آموز در مراغه از ادامه تحصیل جامانده اند که با پیگیری اداره آموزش و پرورش این شهرستان تاکنون ۱۵۲ دانش آموز به کلاس درس بازگشته اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،با گذشت ۲ ماه از سال تحصیلی جدید هنوز ۲۵۲ دانش آموز مراغه‌ای برای ادامه تحصیل در مدرسه ثبت نام نکرده اند.

مشکلات مالی، ممانعت پدر و مادر، ازدواج دانش آموزان دختر در سن پایین، مشکلات خانوادگی و کار کودکان بیشترین عوامل بازماندن دانش آموزان از تحصیل است.

بیشتر دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده اند از محلات حاشیه شهر به علت مشکلات مالی و از روستا‌ها به علت نبود مدارس دوره‌های متوسطه است.

موسوی فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: هیچ دانش آموزی نباید به علت پرداخت نشدن شهریه و مشکلات خانوادگی از تحصیل محروم شود.

موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه از مسئولان آموزش و پرورش خواست بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در الویت کاری قرار دهند.

وی اضافه کرد: بازماندن دانش آموزان از تحصیل خط قرمز ماست و هیچ مدیری حق ندارد به علت شهریه دانش آموزان را از ادامه تحصیل باز دارد.

فرماندار مراغه با اشاره با سرعت گرفتن مشارکت خیران در ساخت مدارس جدید، از آموزش و پرورش خواست پیگیر فضا‌های آموزشی در مجتمع‌های ۵۰۰ واحدی و ۴۰۰ واحدی مسکن ملی باشند.

در این جلسه اعلام شد در بیشتر شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی تازه احداث در مراغه، فضای آموزشی برای ساخت مدرسه توسط سازندگان شهرک‌ها و مجتمع‌ها به فروش رفته است.

اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: در گذشته به علت اجرا نشدن ماده ۱۸ قانون آموزش و پرورش در شهرک‌های اقماری، این شهر به شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

اکبریان افزود: بیشتر کاربری‌های آموزشی به جای واگذاری به آموزش و پرورش یا به اداره‌ها و نهاد‌های دیگر واگذار شده اند و یا به فروش رفته اند.

وی اضافه کرد: کمبود نیروی خدماتی در مدارس شهری و روستایی از دیگرمشکلات حال حاضر آموزش و پرورش در مراغه است.

در شهرستان مراغه ۵۳ هزار دانش آموز در بیش از ۵۲۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.