حجت الاسلام امینی گفت: انقلابی بودن و استکبار ستیزی ملت ایران در ۱۶ آذر سال ۳۲ توسط دانشجویان بنیانگذاری شد و این فرهنگ باید برای نسل‌های آینده تبیین شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به نزدیکی گرامیداشت روز دانشجو در ۱۶ آذر افزود: شهادت سه دانشجوی انقلابی به دلیل اعتراض آن‌ها به حضور رییس جمهوری آمریکا در ایران موجب بیداری انقلابی مردم ایران شد.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی مردم ایران از دهه ۳۰ آغاز شد، ابراز داشت: نهضت ملی نفت و جریاناتی که آیت الله کاشانی و محمد مصدق به وجود آوردند زمینه یک پویایی انقلابی را در سطح کشور فراهم کرد و شاهد آن هم اعتراض دانشجویان در روز ۱۶ آذر سال ۳۲ است.

امینی دلیل اعتراض دانشجویان را حمایت حکومت شاه از آمریکا خواند و اظهار داشت: دانشجویان به موقع در صحنه حاضر شدند و با شهادت خود روز دانشجو را در تقویم ملی ثبت کردند.

امام جمعه شاهرود به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید جهاد تبیینی شکل گیرد، اشاره کرد و افزود: فرهنگ انقلابی مردم از جمله استکبار ستیزی قبل و بعد از انقلاب باید برای نسل‌های جوان سوم و چهارم بیان شود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل برخی قصد داشتند از دانشجویان برای کسب منافع خود بهره برداری کنند، اما موفق نشدند، ابراز داشت: جوانان دانشجوی امروز باید بدانند که نسل قبل چقدر موقع شناس، اهل توجه و اقدام، حضور در دفاع مقدس و در پیشرفت کشور در حوزه‌های علمی و فناوری تاثیرگذار بود.

امینی دانشجویان را افسران جنگ نرم خواند و اظهار داشت: تفکر و فرهنگ انقلابی دانشجویان قبل و بعد از انقلاب باید به صورت فرهنگی عمومی در جامعه تجلی پیدا کند.

امام جمعه شاهرود در ادامه به گلایه مندی مردم از پخش برنامه‌های صدا و سیما به مناسبت هفته بسیج در شاهرود اشاره کرد و گفت: عدالت در پخش آیین‌ها و برنامه‌های مناسبتی در صدا و سیمای استان انجام نمی‌شود.

به گفته وی، ۱۵ سال از کلنگ زنی دفتر صدا و سیما در شاهرود می‌گذرد، اما ساخت آن تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار