کارشناس پول و بانکی گفت: بانک‌ها موظف هستند که از فرمت یکپارچه بانک مرکزی برای انعقاد کلیه قرارداد‌های تسهیلاتی خود استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرادی کارشناس پول و بانکی گفت: بر اساس قانون محیط کسب و کار کلیه بانک‌ها موظف هستند که از فرمت یکپارچه بانک مرکزی برای انعقاد کلیه قرار داد‌های تسهیلاتی خود استفاده کنند. در این فرمت که توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است تاکید شده است که در صورتی که مشتری نسبت به تسویه پیش از موعد قرارداد یا قسمتی از بدهی خود اقدام کند، بانک یا موسسات اعتباری موظف است، ۹۰ درصد سود اقساط آتی را به نسبت موعدی که زود‌تر پرداخت می‌کند به عنوان پاداش به مشتری دهد.

او ادامه داد: در اجرای قرارداد‌های منعقد بین بانک‌ها و مشتریان بین بانک‌های مختلف اختلافی وجود داشت. کمیسیون مقررات و نظارت بر موسسات اعتباری بانک مرکزی در جلسه‌ای در ۱۴ مهر ماه دو شرط برای اجرای جزئیات آن تعیین کرد.

مرادی در پایان گفت: بر اساس این شرایط در صورتی که افراد حداقل یک قسط از بدهی تسهیلات خود را به بانک زودتر پرداخت کنند و حداقل یک ماه زودتر این مبلغ را پرداخت کند، از این ۹۰ درصد می‌تواند استفاده کند. بانک نمی‌تواند اصل را ببخشد در واقع به عنوان پاداش نرخ سود تقریبا ۹۰ درصد معاف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار