یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر رفتار مهندسان کشور در حوزه ساخت وساز همگام با انبوه سازان نیست و در این خصوص هم وزیر راه وشهرسازی از عملکرد نظام مهندسی رضایت کافی نداشت

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید سازندگان در بخش ساخت با مهندسان ساختمان کشور همگام باشند، گفت: در حال حاضر رفتار مهندسان کشور در حوزه ساخت و ساز همگام با انبوه سازان نیست و در این خصوص هم وزیر راه و شهرسازی از عملکرد نظام مهندسی رضایت کافی نداشت.

او ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور توسط انبوه سازان و بخش خصوصی ساخته می‌شود که در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید حمایت‌های کافی از تمامی انبوه سازان در این بخش صورت گیرد تا شاهد بهبود وضعیت تولید مسکن در کشور باشیم.

پور حاجت اظهار کرد: برای بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده در کشور حضور بخش خصوصی خود می‌تواند بسیار موثر باشد چرا که در حال حاضر به دلیل آنکه نقش بافت‌های فرسوده در این بخش پر رنگ نبوده شاید به مرحله اجرایی نرسیده است.

او افزود: با فرهنگ سازی در این بخش می توان شاهد تسریع در اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده در کشور شد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور توضیح داد:  تنها راهکار برای تولید مسکن که خود باعث بهبود وضعیت قیمتی در بازار مسکن کشور می شود استفاده از توان بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار