مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: استاندارد و توجه به کیفیت کالا‌ها لازمه تقویت تولید ملی و افزایش اعتبار آن در بازار‌های داخلی و خارجی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل در جلسه بررسی مسائل مربوط به استاندارد سازی تعدادی از واحد‌های تولیدی گفت: استاندارد سازی کالا و خدمات لازمه تقویت تولیدات ملی است.

او تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را قطع کامل وابستگی به محصولات خارجی دانست و اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخل به ویژه صنایع کوچک و دانش بنیان و استانداردسازی مشاغل خانگی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند منجربه جهش تولید شود.

او افزود: بدون شک نقش استاندارد در رشد و ارتقای تولید ملی و کمک به جهش تولید قابل توجه و غیرقابل انکار است، از همین رو اهمیت استاندارد در کمک به رونق و جهش تولید و همچنین پیشبرد چشم انداز اقتصادی کشور به حدی بوده که مقام معظم رهبری بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به این مقوله اختصاص دادند و بر افزایش پوشش استاندارد و ترویج آن فرموده اند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: استاندارد و توجه به کیفیت کالا‌ها لازمه تقویت تولید ملی و افزایش اعتبار آن در بازار‌های داخلی و خارجی است، بنابراین هرچه واحد‌های تولیدی به سمت رعایت استاندارد‌ها و مقوله کیفیت حرکت کنند، کالای ایرانی نزد مصرف کنندگان داخلی و خارجی اعتبار و جایگاه بیشتری را کسب می‌کند و این مهم به رونق و جهش تولید کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.