سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اردبیل با تخصیص به موقع اعتبارات خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل امروز در سفر به شهرستان گرمی گفت: فارغ از آغاز پروژه عمرانی جدید در اردبیل، اولویت اول ما تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات در موعد مقرر این امر محقق شود.

او به اشاره به تکمیل و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل، ۴ خطه‌ها، خطوط ریلی و هوایی تصریح کرد: اولویت اصلی در بحث پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین آب شرب، صنعتی و کشاورزی، تکمیل سدها و شبکه‌های پایاب، شبکه‌های آب‌آور و همچنین تکمیل و بهره‌برداری از شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب‌هاست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: تأمین برق به ویژه از انرژی پاک خورشید و باد و تأمین برق خدماتی ویژه صنایع جز برنامه‌های طرح جامع انرژی در اردبیل است که با همکاری مجموعه وزارت نیرو و وزارت نفت در تأمین سوخت مورد نیاز این نیروگاه‌ها پیگیری می‌شود.

میرجعفریان با اشاره به اینکه در کنار تأمین این زیرساخت‌ها، از مباحث بهداشتی و درمانی از جمله تکمیل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت نیز غافل نیستیم، افزود: در زیرساخت‌های آموزشی مدارس و همچنین استانداردسازی این مدارس و تأمین سرانه‌های مناسب آموزشی در اردبیل مد نظر است تا بتوانیم فاصله استان را به مناطق برخوردار به حداقل برسانیم.

او همچنین به مدیریت آب در بازچرخانی از فاضلاب و استفاده از پساب فاضلاب در راستای مصرف بهینه آب در کشاورزی از جمله توسعه آبیاری نوین اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام نیز جز برنامه‌های ما در استان است که در سفر ریاست جمهور مورد تاکید قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل سیاست کلی دولت در استان‌ها را تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام اعلام کرد و گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به اردبیل ابلاغ شده و ما درصدد عملیاتی کردن تمامی این مصوبات در جای جای استان هستیم.

میرجعفریان تأمین مسکن مناسب برای نیازمندان در قالب طرح جهش تولید مسکن را یادآور شد و افزود: در سیاست‌های تأمین مسکن استفاده از ظرفیت تمامی نهادها و مشارکت بخش خصوصی مد نظر است.

او مصوبات ابلاغ شده سفر رئیس جمهور به اردبیل را کلان و در حوزه ملی – استانی اعلام کرد و گفت: اغلب این مصوبات پروژه‌های بزرگراهی از قبیل بزرگراه اردبیل به گرمی و بیله‌سوار، مشگین‌شهر – پارس‌آباد و.... است که در برش شهرستانی ملموس بوده و در سطح کلان کشوری نیز از ردیف‌های ملی برخوردار هستند.

میرجعفریان افزود: در نظام برنامه‌ریزی بودجه سال ۱۴۰۱ تأمین منابع مالی پروژه‌های نیمه‌تمام استان اردبیل هدف‌گذاری شده و امیدواریم با سیاست‌گذاری‌های کلان این پروژه‌ها افتتاح و در اختیار مردم و دستگاه‌های بهره‌بردار قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.