شمس اللهی از اهمیت مصرف بهینه و بازرسی از سازمان‌های دولتی در فصل سرد سال خبر داد و گفت: میزان مصرف گاز در سازمان‌ها و ادارات دولتی کنترل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام، گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز و الزام به رعایت مصرف استاندارد توسط ادارات، سازمان‌ها و ساختمان‌های دولتی پر مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز، نیاز است سال جاری نیز مانند گذشته، بازدید‌های دوره‌ای و مستمر از ادارات و ساختمان‌های دولتی در دستور کار کلیه ادارات گازرسانی قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه امسال طرح بازرسی و نظارت بر مصرف گاز در سطح ادرات استان آغاز شده است، گفت: در اولین بازرسی انجام شده دمای موتورخانه‌های ادارات شهر ایلام مورد بازرسی و کنترل قرار گرفت و تعدادی از دستگاه‌هایی که خارج از چارچوب تعریف شده بود تذکر رعایت صرفه‌جویی در مصرف اعمال گردید، این عملیات تا پایان سال‌جاری استمرار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام مطرح کرد: گشت‌های بازرسی و پایش مصرف گاز ادارات دولتی در شرکت گاز استان برقرار شده است و این مجموعه در راستای اجرای بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری، دستور وزیر نفت و دستورالعمل ابلاغی پایش مصرف گاز ادارات از سوی بسیج شرکت ملی گاز ایران، اقدام به تشکیل گشت‌های ویژه در سطح ادارات و ارگان‌های دولتی کرده است.

شمس اللهی با بیان اینکه در این پایش، میزان مصرف گاز ادارات مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عدم رعایت در مصرف گاز یا عدم رعایت دمای رفاه، در مرحله اول نسبت به ابلاغ اخطار کتبی به ادارات ذیربط اقدام می‌نماید، بیان کرد: در مرحله بعد و در صورت عدم رعایت مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه جویی را رعایت نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه نسبت به قطع گاز آن‌ها اقدام خواهد شد.

او افزود: تمهید اجرای سریع طرح اصلاح فرآیند موتورخانه‌ها برای بهینه سازی مصرف مشترکین اداری، تجاری و مسکونی، گروه بندی صنایع عمده، صنعتی و کشاورزی در چهار گروه برای اعمال محدودیت در مصرف، فرهنگ سازی و تبلیغ عمومی کاهش مصرف گاز مشترکین از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

او بیان کرد: بازرسی روزانه، پایش دما و سیستم‌های گرمایشی ادارات، واحد‌های آموزشی، واحد‌های پرمصرف و تشکیل تیم‌های واکنش سریع در شرایط اضطراری (عملیاتی و تعمیراتی) از دیگر تمهیدات شرکت گاز استان ایلام برای ورود به فصل سرد سال است.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: مصرف گاز ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.