سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: کاهش تولید برق در زمستان امسال به دلیل احتمال ایجاد مشکل در تراز تولید و مصرف گاز در خراسان رضوی محتمل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حشمتی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش تولید برق در زمستان امسال به دلیل احتمال ایجاد مشکل در تراز تولید و مصرف گاز محتمل است، گفت: زمانی که تراز تولید و مصرف گاز به علت سرمای هوا دچار مشکل شود، تامین گاز نیروگاه‌ها محدود می‌شود و این مهم نیروگاه‌ها را به سوی استفاده از سوخت دوم سوق می‌دهد.

او افزود: هرچند سوخت دوم نیروگاه‌های خراسان رضوی در حد مطلوب است، اما پایدار نیست و تا حدودی می‌توان از سوخت دوم برای تولید برق بهره گرفت.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: وزارتخانه‌های نفت و نیرو از ابتدای سال یکی از مهمترین اولویت‌های خود را متعادل نگه داشتن سوخت نیروگاه‌ها و تامین برق در کشور قرار داده اند و امیدواریم مشکلی از نظر تامین سوخت نیروگاه‌ها ایجاد نشود.

حشمتی بیان کرد: مکاتبات لازم با استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خراسان رضوی برای تامین پایدار سوخت نیروگاه‌ها در زمستان آغاز شده که امیدواریم با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده، بتوان برق پایدار را برای مشترکان در این فصل تامین کرد.

او بر لزوم مدیریت مصرف برق توسط شهروندان و مشترکان دیگر بخش‌ها تاکید و تصریح کرد: به منظور مدیریت مصرف بار، طرح مدیریت روشنایی معابر به صورت روشن نگهداشتن یکی در میان لامپ‌های سطح شهر در مشهد اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های خراسان پنج هزار و ۶۲۳ مگاوات و تولید سالانه برق آن‌ها ۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت است و توان بازدهی ۹ نیروگاه برق مستقر در استان‌های خراسان ۳۸.۲۷ درصد اعلام شده است که از این تعداد نیروگاه‌های مشهد، شریعتی، توس، فردوسی و نیشابور در استان خراسان رضوی استقرار دارند.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: نیروگاه برق ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
چقدر بد !!!بعضی خانه ها سیستم گرمایشیشون با برق هست و در زمستان خیلی مشکله اگر وسیله گرمایشی نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۲۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
امسال هم ممکنه قطعی برق در زمستان داشته باشیم