بسیاری از مردم شهرستان بیرجند از وجود سگ‌های ولگرد و بی صاحب در نقاط مختلف شهر گلایه دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در بعضی از مناطق بیرجند آرامش مردم به دلیل پارس سگ‌های ولگرد چه در شب و چه در روز مختل شده است.

در برخی از موارد نیز سگ‌های ولگرد با حمله به افراد در معابر عمومی، جان آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند و حیوان گزیدگی می‌تواند اثرات مخربی روی جسم و روح افراد بگذارد.

مردم بیرجند از تعداد زیاد سگ‌های ولگرد در محلات مختلف خبر می‌دهند و هر کدام گله‌ای مبنی بر صدای پارس سگ، حیوان گزیدگی و آلودگی محیط دارند.

سگ های ولگرد را جمع آوری کنید

یکی از شهروندان بیرجندی که گویا از بیمارستان باز می‌گشت، گفت: دختر چهار ساله ام را سگ گاز گرفته است و به دست و شانه او آسیب زده است.

او افزود: در کنار تخت دخترم یک بانو از ناحیه گردن مورد گزش حیوان قرار گرفته بود که پزشکان می‌گفتند اگر عمق گزش مقداری بیشتر بود، منجر به آسیب جدی به اعصاب فرد می‌شد.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی بیان کرد: خواستار این هستیم که هر چه سریع‌تر نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام شود تا مردم آرامش خیال پیدا کنند.

او عنوان کرد: کشتن حیوانات هم غیرقانونی و هم غیر اخلاقی است و اگر مسئولین همت کنند و این سگ‌های وحشی و ولگرد را جمع آوری کنند، آرامش روان به مردم باز خواهد گشت.

ثبت ۲۷۲ مورد حیوان گزیدگی در بیرجند

زنگویی رئیس شبکه بهداشت شهرستان بیرجند گفت: در شش ماهه اول امسال ۲۷۲ مورد حیوان گزیدگی در مرکز استان رخ داده است.

او افزود: برای درمان این بیماران مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و فردی که مورد حمله سگ قرار می‌گیرد باید حتما واکسن تزریق کند.

زنگویی اظهار کرد: در صورتی که تزریق واکسن انجام نشود، فرد گزیده شده به هاری مبتلا می‌شود و به دلیل نبود درمان برای این بیماری، فرد فوت خواهد کرد.

دستورالعمل ابلاغ شده، اجرا نشده است

برای پیگیری مسائل قانونی جمع آوری سگ‌های ولگرد به سراغ حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی رفتیم.

او گفت: در سال ۱۳۷۸ از ناحیه معاونت امور شهرداری‌های وزارت کشور دستورالعمل ساماندهی سگ‌های ولگرد به کل کشور ابلاغ شده است.

حجت الاسلام وحدانی نیا تصریح کرد: تاکنون به این مورد برخورد نکرده ام که کارگروهی بدین منظور در استانداری تشکیل شود.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: این موضوع دستورالعمل خاص خود را دارد که باید طبق آن عمل کرد، اما تاکنون اقدام جدی در این خصوص انجام نشده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.