فیلمساز استان چهارمحال و بختیاری جایزه انجمن جهانی منتقدان ایدفا را از آن خود کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مستند «چهره پرداز» اثر جعفر نجفی هنرمند اهل چهارمحال و بختیاری در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) موفق به کسب جایزه انجمن منتقدان این جشنواره شد.

فیلمساز چهارمحال و بختیاری گفت: چهره‌پرداز روایتی طنز است که زندگی و رویای یکی از زنان عشایر را روایت می‌کند.

چهره‌پرداز دومین ساخته جعفر نجفی مستندساز جوان چهارمحال و بختیاری است که آذرماه امسال در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی ایدفا هلند، به عنوان معتبرترین رویداد سالانه سینمای مستند جهان و مورد تایید آکادمی اسکار، توانست جایزه انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را از آن خود کند.


بیشتر بخوانید


مستند چهره‌پرداز پیش از این نیز در نخستین نمایش جهانی خود در اواخر مهر امسال، جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی هفدهمین جشنواره آسیایی «یاماگاتا» ژاپن را برای جعفر نجفی به ارمغان آورد.

این کارگردان جوان، مستند دیگری را نیز در سال ۲۰۱۹ با محوریت مناسبات اجتماعی در ایل بختیاری و با عنوان «آشو» به جشنواره‌های بین‌المللی معرفی کرد که آن نیز همچون چهره‌پرداز در جشنواره ایدفا صاحب عنوان برتر شد و جایزه فیلم کودک و نوجوان این جشنواره را به دست آورد.

همچنین این مستند کوتاه در جمع ۱۵ مستند برتر قاره کهن نیز قرار گرفت تا همراه با ۲۰ جایزه بین‌المللی دیگر، صفحات بیشتری را بر افتخارات نجفی اضافه کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.