ساماندهی معتادان متجاهر برای کاهش سرقت در سمنان

استاندار سمنان گفت: رسیدگی به معتادان متجاهر آمار سرقت در سمنان را ۱۴ درصد کاهش داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،استاندار و دادستان سمنان از روند رسیدگی به معتادان متجاهر در مرکز اقامتی پارک سوکان بازدید کردند.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: بر اساس آمار‌ها، در مدتی روزی که از جمع آوری معتادان متجاهر در سمنان می‌گذرد، علاوه بر کاهش کلی جرائم، از آمار سرقت در این شهرستان به میزان ۱۴ درصد کاسته شده و آمار تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) نیز کم شده است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: این آمادگی وجود دارد که طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهر شاهرود و شرق استان سمنان نیز اجرا شود تا در فصل سرما، معتادان متجاهر ساماندهی و جمع آوری شوند.

سید محمدرضا هاشمی همچنین مدیران اداره کل فنی و حرفه‌ای و کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مکلف کرده تا با کمک خیران و پس از بهبودی این افراد برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی آن‌ها اقدام کنند تا از بازگشت مجدد این افراد به استعمال مواد مخدر جلوگیری شود.

محمد شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان هم گفت: باید افراد نجات‌یافته از اعتیاد به نیروی کار تبدیل و در واحد‌های صنعتی استان سمنان مشغول به کار شوند.

او با قدردانی از اقدام جهادی استاندار سمنان در به نتیجه رساندن طرحی که دو سال معطل مانده بود گفت: جامعه باید بپذیرد معتاد بیمار است و این افراد نیروی انسانی هستند که می‌توانند پس از بهبودی و مهارت آموزی به بخش صنعت، تولید و کشاورزی وصل شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.