معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت:برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال خراسان رضوی در ۱۹۵ مرکز خدمات بهزیستی اجرایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین دلبری معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال خراسان رضوی در ۱۹۵ مرکز خدمات بهزیستی اجرایی می‌شود؛ این برنامه امسال با محوریت معاینه با چارت E و دستگاه‌های پلاس اپتیکز در خراسان رضوی اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه غربالگری آمبلیوپی پیش از این توسط مراکز غیر دولتی محدودی با قرارداد‌های مشخص در ایام خاصی از سال صورت می‌گرفت افزود: به خاطر اینکه مردم بتوانند در تمام ایام سال به پایگاه‌های نزدیک محل زندگی خود مراجعه و بینایی کودکان سه تا شش ساله‌ی خود را مورد آزمایش سلامت قرار دهند انجام غربالگری اولیه به مراکز مثبت زندگی واگذار شد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: مراکز خدمات بهزیستی، غربالگری اولیه را انجام می‌دهند و در صورت وجود مشکل در غربال بینایی، مورد را به بینایی‌سنج یا چشم‌پزشک ارجاع می‌دهند.

دلبری بیان کرد: برنامه غربالگری در مراکز مثبت زندگی به صورت رایگان انجام می‌شود و در مراحل تخصصی نیز چنانچه خانواده از بضاعت مالی برخوردار نباشد یا مددجوی بهزیستی باشد بهزیستی یارانه‌ی لازم برای اجرای رایگان آن را پرداخت می‌کند.

او تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته در خراسان رضوی بیش از ۵ میلیون کودک مورد معاینه تنبلی چشم و اختلالات بینایی قرار گرفته و بیش از یک‌هزار کودک از معلولیت بینایی نجات یافته‌اند.

 معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: امسال سهمیه ۲۱۲ هزار نفری برای گروه هدف در خراسان رضوی برای این برنامه در نظر گرفته شده که امیدواریم در چهار ماه باقیمانده از سال، به این عدد برسیم.

انتهای پیام//ف.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.