فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ جواد کرمی، فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان از برخورد قاطع با تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده است.

او با تشریح نقش خاک در امنیت غذایی کشور گفت: خاک چنان مهم است که با تغییر کاربری هر هکتار از اراضی، امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از بررسی پرونده‌ها و صدور اخطار برای متخلفان خبر داد و عنوان کرد: از نزدیک به هزار و ۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده، برای چندین مورد توقف عملیات صورت گرفته است تا با مراجعه به امور اراضی شهرستان مربوطه و پس از طی عملیات قانونی مشخص شود که تغییرات ادامه یابد یا تخریب انجام شود و به حالت اولیه بازگردد.

کرمی ادامه داد: همچنین نزدیک به ۱۸۵ مورد نیز منجر به تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز شد که در این بین همدان، ملایر و بهار با توجه به وسعت و تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز با اختلافی نزدیک بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع را به خود اختصاص داده‌اند.

او بیان کرد: تخریب و قلع و قمع صورت گرفته با همکاری عوامل انتظامی و راهداری شهرستان‌ها صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان عنوان کرد: مردم شریف استان همدان می‌توانند با تماس با سامانه هوشمند ۱۳۱ موارد تغییر کاربری غیرمجاز را اطلاع دهند و در حفظ اراضی سهیم باشند.

او گفت: در طول ۸ ماه اول سال حدود ۱۱۵۰ مورد اخبار ساخت و ساز غیرمجاز به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت امور اراضی گزارش شده است که از این تعداد نزدیک به ۳۵۰ مورد از طریق تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۱ بوده و باقی موارد نیز توسط ماموران گشت ویژه ۱۳۱ یگان حفاظت شهرستان‌ها، حین گشت‌زنی شناسایی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.