فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: اگر یک هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری پیدا کند امنیت غذایی ۲۰ نفر با خطر مواجه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ جواد کرمی فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با تاکید بر نقش خاک در امنیت غذایی کشور، گفت: نقش خاک تا حدی مهم است که با تغییر کاربری هر هکتار از اراضی، امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد.

او با بیان اینکه درباره چند مورد از این تعداد، توقف عملیات صورت گرفته است، افزود: ادامه تغییرات، تخریب یا بازگشت به حالت اولیه موارد فوق با مراجعه به امور اراضی شهرستان مربوطه و پس از طی عملیات قانونی مشخص می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان ادامه داد: همچنین حدود ۱۸۵ مورد منجر به تخریب و قلع و قمع و ساخت و ساز‌های غیرمجاز شد که همدان، ملایر و بهار با توجه به وسعت و تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز با اختلافی نزدیک، بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع را به خود اختصاص داده‌اند، علاوه بر این تخریب و قلع و قمع‌های صورت گرفته با همکاری عوامل انتظامی و راهداری شهرستان‌ها صورت انجام شد.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه هم استانی‌ها می‌توانند با تماس با سامانه هوشمند ۱۳۱ موارد تغییر کاربری غیرمجاز را اطلاع دهند و در حفظ اراضی سهیم باشند، گفت: طی ۸ ماهه اول امسال حدود ۱۱۵۰ مورد اخبار ساخت و ساز غیرمجاز به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت امور اراضی گزارش شده است.

او همچنین از برخورد قاطع یگان حفاظت اراضی کشاورزی با متخلفان خبرداد و اضافه کرد: از این تعداد حدود ۳۵۰ مورد از طریق تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۱ بوده و باقی موارد توسط ماموران گشت ویژه ۱۳۱ یگان حفاظت شهرستان‌ها، حین گشت‌زنی شناسایی و برابر مقررات اقدامات قانونی صورت گرفته است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار