زینی وند خطاب به مسئولان گفت: متاسفانه مسئولان شفاف با مردم صحبت نمی‌کنند، وقتی کاری قابلیت اجرا شدن را ندارد، صریحا به مردم اعلام کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند، استاندار کرمان  امروز در سفر به باغین و در شورای اداری باغین به تبیین ظرفیت‌های چند وجهی این منطقه پرداخت و گفت: بخشی از سر ریز جمعیت شهر کرمان را می‌توان به شهر باغین سوق داد.

او با اشاره به بازدید خود از کشتارگاه صنعتی افزود: این واحد جزو مدرن‌ترین کشتارگاه‌های استان و کشور است که باید مشکل آب شرب و آسفالت آن هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

زینی وند مرکز پرورش اسب این منطقه را جزو مراکز مهم پرورش اسب کشور دانست و بیان کرد: معتقدم بخشی از مشکلات با تصمیمات کارشناسی قابل حل هستند.

او بر لزوم بازسازی و ساماندهی گلزار شهدای باغین تا قبل از دهه فجر امسال تاکید کرد. 

استاندار کرمان با اشاره به وجود ۲ پایگاه نظامی فعال در منطقه باغین گفت: باید به زیرساخت‌های این ۲ مرکز مهم نظامی در این منطقه کمک کنیم.

او در واکنش به مطالبه مردم در زمینه ارتقای باغین به بخش گفت: مقرر شد مطالعات کشوری این منطقه انجام و براساس مقررات تقسیمات کشوری، این منطقه به بخش تبدیل شود، ضمن آنکه ما با موضوع ارتقای این منطقه به بخش نیز موافق هستیم. 

زینی وند بیان کرد: متاسفانه مسئولان شفاف با مردم صحبت نمی‌کنند. وقتی کاری قابلیت اجرا شدن را ندارد، صریحا به مردم اعلام کنید تا انتظار بی خودی ایجاد نشود.

او خطاب به مسئولان گفت: با ابهام و  به صورت دو پهلویی با مردم صحبت نکنید؛ زیرا صداقت اگر هم تلخی داشته باشد،  بهتر از بلاتکلیفی مردم است.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تبیین ظرفیت‌های این منطقه گفت: اطراف باغین، صنایع بزرگی دارد و دارای جمعیت خوبی است.

سفر استاندار کرمان به باغین

او با اشاره به اینکه باغین می‌تواند به بخش تبدیل شود؛ تصریح کرد: پیرو قول مساعدی که استاندار دادند، مسئولان باغین پیگیر باشند و فرمانداری نیز برای تحقق این امر تلاش کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشرفت باغین می‌تواند در پیشرفت کرمان نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، باغین را منطقه‌ای صنعتی و کشاورزی دانست و گفت: باغین، منطقه صنعتی کرمان محسوب می‌شود و این مهم قابل توسعه است.

او با اشاره به پیگیری‌های ۲ سال اخیر برای توسعه ظرفیت‌های صنعتی این منطقه بیان کرد: حدود هزار میلیارد تومان طرح توسعه‌ای در مجموعه مس شهید باهنر (واقع در نزدیکی باغین) در دستور کار است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کشتارگاه صنعتی واقع در این منطقه  را یک مجموعه بسیار مهم در این منطقه دانست و تصریح کرد: ۲ سال پیش مقرر بود این مجموعه مورد بهره برداری قرار گیرد؛ اما با توجه به نوسانات نرخ ارز این مهم محقق نشد و با همکاری مسئولان استانی و کشوری به دنبال رفع مشکلات این مجموعه هستیم.

سفر استاندار کرمان به باغین

او  توسعه اقتصادی و اشتغال جوانان را مهم ترین اولویت خود برشمرد و بیان کرد: طرح بزرگ لاستیک فوق سنگین در منطقه باغین در حال اجرا شدن است که حدود ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بر خواهد داشت و هفته گذشته زمین آن تحویل سرمایه گذار شده است که در صورت بهره بردار،  زمینه اشتغال حدود هزار نفر را ایجاد خواهد کرد.

پورابراهیمی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ارتقای منطقه باغین به بخش، تاکید کرد: باغین در آینده به بزرگ ترین منطقه صنعتی استان کرمان  تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهدا این شهر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.