یکی از راهکار‌های مبارزه با قاچاق چوب، کنترل مراکز خرید چوب آلات، کارخانجات و صنایع تبدیلی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سرهنگ ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری در دومین جلسه شورای حفاظت این اداره کل، گفت: یکی از راهکار‌های مبارزه با قاچاق چوب، کنترل مراکز خرید چوب آلات و کارخانجات و صنایع تبدیلی است.

او در ادامه خواستار اقدامات پیشگیرانه و نظارت مستمر توسط اعضای شورای حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری شد.

سرهنگ ذکریایی افزود: قطع صدور هر گونه پروانه حمل چوب برای مراکز خرید چوب آلات و کارگاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌ها و همچنین پلمب کلیه کارگاه‌های مجاز و غیرمجاز که سابقه تخلف و تبدیل چوب آلات قاچاق فعالیت دارند با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط (صنعت معدن تجارت- اماکن) و کسب دستور قضائی در اسرع وقت انجام گیرد.

او گفت: توقیف هر گونه خودروی حامل چوب آلات بدون دستور مقام قضائی ممنوع بوده و برابر قانون چوب آلات مکشوفه با تنظیم صورت جلسه در اداره شهرستان تخلیه و ضبط خودروی متخلفین با کسب دستور قضائی تا رسیدگی به پرونده، به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شود به هیچ وجه خودرو‌های متخلفین در ادارت شهرستان‌ها و سرجنگلبانی‌ها توقیف و نگهداری نشوند.

سرهنگ ذکریایی در خصوص سفر فرمانده محترم یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تیم بازرسی در روز‌های آتی، افزود: نظم و انضباط و البسه مناسب حفاظتی رعایت شود. وی افزود: تخلفات در دفاتر مربوطه سرجنگلبانی‌ها به صورت صحیح ثبت گردد و نسبت به اجرای احکام اجرا نشده اقدامات لازم و قانونی با جدیت انجام شود و چنانچه در اجرای احکام نیاز به نیروی کمکی باشد به این فرماندهی اعلام تا پشتیبانی‌های لازم در خصوص اجرای احکام انجام گیرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.