تعقیب و گریز شبانه قاچاقچیان چوب در جنگل‌های سوادکوه به دستگیری قاچاقچیان ختم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قاچاق چوب‌های جنگلی مشکلی دیرینه در مازندران است جنگل‌هایی که از تیشه و اره قاچاقچیان سالیان سال است زخم می‌خورند و قاچاقچیانی که در پی سود‌های کلان هنوز دست از سر تنها بازمانده عصر یخبندان بر نمی‌دارند.

طرح تنفس جنگل اگرچه برداشت‌های قانونی شرکت‌های بهره‌بردار را کم کرده، اما راه برداشت غیرقانونی را نبسته است و سوداگران چوب با هر وسیله‌ای که باشد به دنبال یغمای این میراث جهانی هستند.

سرهنگ ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آبخیزداری مازندران منطقه ساری با اشاره به کمبود نیروی حفاظتی گفت: اگرچه تعداد نیرو‌های حفاظت از جنگل مناسب نیست، اما اقدامات حفاظتی شدید به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است.

او یکی ازبرنامه‌های اصلی منابع طبیعی استان را اجرای اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط زمینخواران و جنگل خواران جلوگیری از قطع درختان وقاچاق چوب دانست و افزود: باتوجه به کمبود شدید نیرو، این یگان با فراخوانی نیرو‌های شرکتی و صیانتی ازسراسر استان اقدام به گزینش، ساماندهی، آموزش برای اجرای ماموریت‌های محوله در راستای صیانت ازانفال کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آبخیزداری مازندران منطقه ساری ادامه داد: نیروی واکنش سریع و امداد جنگل از شهریور ماه امسال و پس از ارائه آموزش‌های لازم تحت نظارت فرماندهی یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌ها شروع بکار حفاظت کردند.

تصاویری از تعقیب و گریز شبانه نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان سوادکوه با قاچاقچیان را می‌بینید که در انتها منجر به دستگیری سوداگران چوب شد.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار