امینی زاده با بیان اینکه بیش از هزار پرونده حقوقی در شهرداری کرمان وجود دارد، گفت: برخی از پرونده ها متعلق به چندین سال قبل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته کرمان پایتخت مقاومت به سراغ اعضای شورا‌های جدید شهر کرمان می‌رویم تا برنامه های آن ها را به اطلاع مردم برسانیم. این بار  محمد امینی زاده مهمان برنامه ما است.

خودتان را برای ما معرفی کنید؟ 

محمد امینی زاده فارغ التحصیل رشته دکترای حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران که از سال ۹۳ عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان هستم.

 آیا سابقه فعالیت‌های اجتماعی دارید؟

بله از همان زمان حضور در کرمان در  فعالیت‌های اجتماعی به خصوص در ستاد‌های انتخابات فعالیت داشتم؛ البته لازم است این را بگویم که عضو هیچ حزب و تشکل سیاسی نیستم.

چه چیزی باعث شد که به عرصه شورای شهر ورود پیدا کنید؟ 

من  در رشته حقوق تحصیل کردم و زمانی که دیدم گاهی مشکلات حقوقی برای شهر کرمان به خصوص  در زمینه ساخت پروژه‌ها پیش می آید،  احساس کردم می‌توانم در این زمینه مفید باشم و معتقدم گفتمان انقلاب می‌تواند برای پیشرفت شهر کمک کننده باشد. 

محمد امینی زاده، عضو شورای شهر کرمان

در شورای شهر در چه حوزه ای فعالیت می‌کنید؟ 

خوشبختانه در دوره ششم شورای شهر، کمیسیون هوشمند سازی، شفافیت و بهره بری به کمیسیون‌های قبلی اضافه شده است که واقعا یکی از دغدغه‌های من قبل از انتخابات شفافیت و بهره بری بود که به لطف خدا با وجود این کمیسیون، همه چیز برای مردم شفاف است و من در این کمیسیون نایب رییس هستم و به دلیل تخصصم در رشته حقوق، مسئولیت کمیسیون حقوقی، ارزیابی و نظارت را نیز بر عهده دارم که خوشبختانه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

شهر کرمان را قبل از اینکه به عنوان عضو شورای شهر شوید چه طور دیدید؟

قبلا اطلاعاتم از کرمان فقط به عنوان یک شهروند به صورت سطحی بود؛ البته از بحران شهر اطلاع داشتم؛ حتی در فضای مجازی، واکنش‌هایی نشان می دادم که همچنان ادامه دارد ؛ اما موضوعی که وجود دارد این است که مردم در مدیریت شهری، هیچ مشارکتی ندارند.

محمد امینی زاده، عضو شورای شهر کرمان

هم اکنون اوضاع  و شرایط کرمان را چه طور می بینید؟ 

شهر کرمان را با ۶ بحران جدی تحویل گرفتیم که متاسفانه هیچ تمهیدی برای آن اندیشیده نشده بود که از جمله  این بحران ها  می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 ـ آرامستان جدید که با ۱۰ درصد پیشرفت افتتاح شد.

ـ پل شهدای خلبان که هنوز چند صد میلیارد تومان هزینه دارد تا  آماده افتتاح شود. 

ـ بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی که  بدون تمهیدات حقوقی انجام نشده  و چند صدمیلیارد تومان بدهی برای شهرداری به بار آورده است  و اگر قبلا بحران بود،  الآن ابر بحران است. 

ـ یکی دیگر از موارد بحرانی،  بودجه شهرداری کرمان است که در بالاترین حالت طی پارسال،  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای امسال تعیین شد  که نیمی از آن باید از فروش زمین‌های شهر تامین شوند که زمین‌ها هم محدود هستند. حالا بعد از آمدن شهردار در پی راه حلی هستیم که کم تر آسیب ببینیم.

محمد امینی زاده، عضو شورای شهر کرمان

برخی از  پروژه‌های سرمایه گذاری در کرمان به دلیل مشکلات حقوقی متوقف شده اند، هم اکنون برای رفع این مشکلات چه برنامه هایی دارید؟ 

من از همان روز‌های اول ورود، پرونده‌های بسیاری بررسی کردم که یکی از آن‌ها مجتمع ساروج است که به دلیل واقع شدن در بافت تاریخی و کنار بازار کرمان از همان  ابتدا اشتباه اجرا شده بود؛ البته از سکوت و مجوز خیلی از ادارات تعجب می‌کنم؛ ولی حالا که به اینجا رسیده، بیشتر مشکلش  ارتفاع است که سرمایه گذار می‌گوید برداشتن یک طبقه از آن برای من صرفه اقتصادی ندارد.

الان هم با این  نگاه که سرمایه گذار ۱۲ سال معطل بود، فقط پارکینگ آن افتتاح شده است و بقیه هزینه‌ای که می‌خواهد در این پروژه اجرا شود از طریق اوراق مشارکت وزارت اقتصاد دریافت می شود و دریافت این اوراق منوط به تحویل پارکینگ بود که اگر افتتاح نمی‌شد، دوباره نیاز به سپری کردن یک دوره طولانی داشت؛ بنابراین باید هم ایده آل‌ها و هم واقعیت‌ها را در نظر گرفت. 

 چه قدر پرونده حقوقی در شهرداری  کرمان وجود دارد؟ 

بیش از هزار پرونده حقوقی در شهرداری کرمان وجود دارد که مهم ترین آن از ابتدای سال ۳۸ میلیارد تومان از حساب شهرداری برداشت کرده و ادعای طرف این است که من ۳۸ میلیارد تومان از شهرداری طلبکارم و علت این موضوع  سهل انگاری در یک قرار داد در دهه هفتاد هست و حکم دادگاه گرفته شده  است و ما درگیر این پرونده هستیم.

محمد امینی زاده، عضو شورای شهر کرمان

یکی از دغدغه‌های که در مورد شهر کرمان دارید، چیست؟ 

دوست داریم مشارکت مردم زیاد باشد و نگاه ما محله محور است و باید محله‌ها هویت پیدا کنند؛ بنابراین  تمام تلاش خود را در این چهار سال به کار می بریم تا هویت محله ها احیا شوند و این مورد خیلی مسئله جدی است.

در پایان اگر می خواهید برای مردم نکته ای بیان کنید، بفرمایید؟ 

از شورا‌های دیگر به خاطر ارتباط با مردم جلو‌تر هستیم و  با برنامه شروع کردیم، از مردم می‌خواهم نظارت کنند و  از همان اول همه جلسات ما شفاف بوده است و  مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی به صورت لایو  در جلسات ما شرکت و آن ها را  رصد کنند و از همان ابتدا هیچ چیز پنهانی از مردم نداشتیم. 

گفت و گو از مرضیه کریمی افشار

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
حالا خداکنه این ها کاری برای مملکت انجام بدن
آخرین اخبار