یکی از اعضای شورای شهرکرمان گفت:مسائلی در شهرداری وجود دارد که باعث نارضایتی مردم شده است و باید جلوی رانت ها را بگیریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته کرمان پایتخت مقاومت به سراغ اعضای شورا‌های جدید شهر کرمان می‌رویم تا برنامه های آنها را به اطلاع مردم برسانیم.اینبار محمود بابایی مهمان برنامه ما است.

خودتان را برای ما معرفی کنید؟

محمود بابایی هستم کارشناسی ارشدعلوم سیاسی و دکترای روابط بین الملل را دارم استاد دانشگاه وعضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان هستم و افتخار دارم در دوره ششم به عنوان یکی از اعضای شورای شهر در خدمت مردم باشم.

 آیا سابقه فعالیت‌های اجتماعی دارید؟

با توجه به اینکه رشته علوم سیاسی خوانده ام از همان دوران دانشگاه به فضا‌های سیاسی علاقه داشتم وفعالیت می کردم یکی از جا‌هایی که به صورت جدی ورود پیدا کردم صداوسیما بود در اداره کل اطلاعات و اخبار صداوسیمای  تهران از طریق شرکت در آزمون ، قبول شدم و به عنوان دبیر خبر فعالیت کردم با فضای سیاسی کشور درگیرم بودم و مسائل را می‌شناختم به دلیل علاقه که به کار‌های فرهنگی داشتم مدتی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد کارشناس فرهنگی در وزارت علوم بودم و بعد‌ها با ادامه تحصیل و در یافت مدرک دکترای روابط بین الملل به کرمان آمدم و در دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان استاد و عضو هیات علمی مشغول به کار شدم.

بابایی عضو شورای شهر کرمان

برای چی  وارد شورای شهر کرمان شدید؟

از سال ۹۲ وقتی به کرمان آمدم علاوه بر تدریس فعالیت اجتماعی وسیاسی در کرمان انجام می‌دادم با مسئولان کرمان ارتباط داشتم و مسائل و مشکلات استان را به گوششان می‌رساندم در فضای رسانه‌ای استان شرکت می کردم تحلیل‌های سیاسی انجام می‌دادم با توجه به اینکه مطالبه گر بودم در انتخابات شوراهای اسلامی شرکت کردم تجربه خیلی خوبی بود بدون اینکه ریخت پاشی داشته باشیم و کسی را تخریب کنیم تبلیغ وفضاسازی کردیم و این افتخار نصیبم شد تا در انتخابات شورای شهر انتخاب شوم.

نظر شما در باره فضای سیاسی استان کرمان چیست؟

کرمان به شدت شهری سیاسی است ما در میان سران کشور همیشه افراد به نامی از کرمان داشته و داریم این نشان می‌دهد ما ظرفیت سیاسی بزرگی داریم همین موضوع شاید به نفع کرمان نبود بلکه سال‌ها ضرر کرده است و این شهر را به چند دستگی‌هایی تقسیم کرده است که باعث عقب ماندگی آن شد، ولی بعد از انتخابات شورای شهر ما این رسم را شکستیم و ازهمان شروع کار به جریان‌های سیاسی اجازه ورود ندادیم آمده ایم کار کنیم البته یکسری حواشی از طرف سهم خواهان داشتیم، ولی خدا راشکر مدیریت شد و خود را درگیر حواشی نکردیم.

مردم با نیت تغییر در انتخابات شورای شهر شرکت کردند فکر می‌کنید با این جوان گرایی وعزمی که شروع شده به چه نتیجه ای خواهیم رسید؟

من می‌توانم بگویم هیچکدام از شورای شهر در دوره‌های قبلی مثل این دوره نتوانستند با مردم ارتباط برقرار کنند ما با آسیب شناسی و جلسات متعدد قبل از انتخابات شروع کردیم ما آسیب‌های قبلی را شناسایی و مبتنی برآن برای آینده برنامه ریزی کردیم ،شورای شهر نماینده مردم برای اجرای مسائل شهری است هم اکنون در شهر جا‌هایی وجود دارد که امکانات مثل ۵۰ سال گذشته است کوچه‌ها ومعابر مناسب نیستند و توزان در شهر وجود ندارد باید اول به این مناطق که عقب مانده اند رسیدگی کرد.

مسائلی در شهرداری وجود دارد که باعث نارضایتی مردم و فساد در سیستم اداری شده است که ما باید ورود پیدا کنیم مثلا وقتی مردم برای پرداخت عوارض وپروانه مراجعه می کنند نرخ‌ها مشخص باشند، باید جلوی رانت ها را بگیریم.

بابایی عضو شورای شهر کرمان

فکر می‌کنید بعد از پایان چهار سال در دوره ششم شهر دچار تحولات می‌شود؟

به نظر خودم اتفاقات خوبی در کرمان رخ می دهد در بحث جذب سرمایه متاسفانه در دوره های قبلی موفق نبودیم به دنبال ارتباط با شرکت‌های بزرگ و جذب سرمایه گذار هستیم.

شما درشورای شهر در چه حوزه ای بیشتر فعالیت می‌کنید؟

 به بحث مدیریت کلان شهری و حیطه فرهنگی علاقه زیادی دارم، در بحث فرهنگی به شکل جدی وارد خواهیم شد برای مسائل فرهنگی سیاست گذاری می کنیم و شهرداری را متحول خواهیم کرد امیدواریم اتفاقات خوبی با کمک شهردار در این زمینه رقم بخورد.

با توجه به اینکه در کمیسیون فرهنگی فعالیت دارید برای دوران بعد از کرونا چه برنامه ای برای کرمان دارید؟

سبک مدیریتی در شهرداری مردم محور است شهرداری ذاتش وابسته به مردم است فضای‌ پارک‌ها تغییراتی خواهند کرد تا متفاوت شوند برای مراکز گردشگری و تفریحی هم برنامه‌هایی داریم که اجرایی می‌شوند مسیر گردشگری برای کرمان طراحی کردیم پارک‌هایی قرار است به نام تم پارک با مفاهیم و مبانی مشخص اجرا شوند.

با توجه به نزدیک شدن به مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی شهر کرمان چقدر برای برگزاری این مراسم  آمادگی دارد؟

در حیطه کاری خودم دسترسی آسان زائران به سمت گلزار را برنامه ریزی کردیم، مشخص شدن جای پارکینگ وسازماندهی آن برای خودروها، دسترسی به مکان‌های مورد نظر مردم  و حمایت از گروه‌های مردمی که می‌خواهند در این مدت کار کنند صورت گرفته است.

اما سخن پایانی خود را برای مردم بفرمایید ؟

مردم کرمان بدانند شهر کرمان ۱۵ تا ۲۰ سال از برنامه‌ای که باید داشته باشد عقب است این زمان بر است خواهش دارم برای حل مسائل صبوری کنند به مردم تعهد می‌دهیم لحظه‌ای برای حل مشکلات شهر از وظیفه خود غافل نخواهیم شد .

گفت و گو از مرضیه کریمی افشار 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سلام شهر کرمان از لحاظ شهری بیشتر از 20 سال عقب است امیدواریم این شورا بتواند کارهای خوبی را انجام دهد. خصوصا برای بحث ترافیک و طرحهای ترافیکی نامناسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
پایان دوره مشخص کننده است امیدواریم شعاری نباشه
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۰:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
والا به این شهر برسید اینجا عین خرابه می مونه تا شهر شعار ندید