فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح امدا و نجات زمستانی همه ساله در آخرین ماه پاییز آغاز و تا ۲۰ اسفند در جاده های کوهستانی و برفگیر استان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سردار کیقباد مصفایی فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح ۱۰ دستگاه خدمات رسان و انتظامی در سراسر جاده‌های استان به ویژه در مناطق سردسیری بر روند ترددها نظارت و به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

او با بیان اینکه در این طرح ٢٥٠ نیروی پلیس، راهداری و امداد و نجات با ١٢٨ خودروی گشت شرکت دارند افزود: پلیس در جاده های کوهستانی و برفگیر استان مستقر است و تا بیستم اسفندماه امسال به ایفای ماموریت‌های محوله می‌پردازند.

فرمانده انتظامی استان هدف از این مانور خودرویی را ایجاد آمادگی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی در روند ارائه خدمات به موقع و امداد رسانی مطلوب در مواقع بحران عنوان کرد.

امان اله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه امداد ونجات با برگزاری رزمایش خودرویی توان لجستیکی و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

او افزود: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به همراه اعضای کارگروه امداد و نجات هنگام بروز خطر در مواقعی از جمله جاری شدن سیل، آبگرفتگی معابر و محیط‌های شهری، برف و کولاک، یخبندان در جاده‌ها و مناطق روستایی و کوهستانی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

جهان بین گفت: ۶۰ تن از کارکنان و نجاتگر داوطلب روزانه در سراسر کهگیلویه و بویراحمد (در ۶ پست ثابت و چهار  پست موقت امداد نجات) با استفاده از ۲۹ دستگاه آمبولانس و خودروهای کمک دار امداد و نجات از یکم آذرماه تا۲۰ اسفند تحت عنوان طرح امداد و نجات زمستانه فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: همه امدادگران، نجاتگران و نیرو های امدادی قبل از شروع طرح در کارگاه‌های آموزشی و باز آموزی شرکت کرده وآماده فعالیت در همه عملیات‌های امداد ونجات هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: شماره تماس اضطراری ندای امداد (۱۱۲) شبانه روز آماده پاسخگویی به درخواست‌های امدادی حادثه‌دیدگان است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.