فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۱۸۵ مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده های زمین های کشاورزی استان داشته ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ جواد کرمی، فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: امسال تاکنون هزار و ۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده در محدوده زمین های کشاورزی استان داشته ایم که از این تخلفات ۱۸۵ مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام شده است.

او افزود: در این بین همدان، ملایر و بهار با توجه به وسعت و تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز با اختلافی نزدیک بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع را به خود اختصاص داده اند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مردم  می‌توانند با تماس با سامانه هوشمند ۱۳۱ موارد تغییر کاربری غیرمجاز را اطلاع دهند و در حفظ اراضی سهیم باشند، گفت: طی ۸ ماه اول سال حدود هزار و  ۱۵۰ مورد اخبار ساخت و ساز غیرمجاز به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت امور اراضی گزارش شده است؛ که از این تعداد حدود ۳۵۰ مورد از طریق تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۱ بوده است و بقیه موارد را مامورین گشت ویژه ۱۳۱ یگان حفاظت شهرستان‌ها، حین گشت‌زنی شناسایی و برابر مقررات اقدامات قانونی صورت گرفته است.

سرهنگ کرمی از برخورد قاطع یگان حفاظت اراضی کشاورزی با متخلفان خبر داد و افزود: نیرو‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان به کلیه تغییر کاربری غیر مجازها جهت جلوگیری از ادامه عملیات اخطار داده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.