دبیر جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک گفت:۹۰ نمایشنامه از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک ارسال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بازگیر دبیر بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در گفت: فراخوان بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی لاله‌های سرخ اندیمشک از مرداد ماه در سطح کشور منتشر شد و تمدید آن به درخواست شرکت کنندگان صورت گرفت که در این جهت ۹۰ نمایشنامه از ۳۱ استان کشور به این جشنواره ارسال شده است و بازبینی آثار برای اعلام نتیجه نهایی در حال انجام است.

جشنواره لاله‌های سرخ از سال ۱۳۷۰ شروع شده که در ابتدا به صورت شهرستانی، شمال استان و استانی بود و ۱۲ دوره نیز به عنوان هم اندیشی استان‌های زاگرس نشین برگزار شد.

به گفته بازگیر جشنواره لاله‌های سرخ از بیست و سومین دوره با همراهی حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان به عنوان جشنواره ملی اعلام شد.

جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک بعد از جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشور بوده و در میان تمام هنرمندان استان شناخته شده است.

در گذشته جشنواره لاله‌های سرخ در بهمن ماه برگزار می‌شد، اما با هدف اینکه ۴ آذر ماه، حماسه مقاومت مردم اندیمشک را به زبان هنر نمایش بیان شود، زمان این جشنواره به آذرماه تغییر یافت.

بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک از ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه با موضوعات مهم ۴ آذر و حماسه مقاومت مردم اندیمشک، دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مدافعان امنیت و سلامت، کمک مومنانه و مفاهیم ارزشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.