رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان گفت: جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ امسال با تاخیر برگزار می‌شود و زمان و مکان آن پس از برنامه ریزی‌های لازم اعلام خواهد شد.

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ که هر سال به میزبانی شهرستان یک هزار شهید اندیمشک و با حمایت مسئولان در روز خون و حماسه چهارم آذر برگزار می‌شود، یکی از جشنواره‌های مهم و فاخر در سطح کشور است.

او افزود: ما موظف هستیم به نوعی استمرار سنوات برگزاری این رویداد مهم را حتی در شرایط تعطیل کرونا حفظ کنیم، به همین منظور با تشکیل جلسه در روز‌های آینده، با حضور نماینده مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی کشور و نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به میزبانی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

یاقوت پور با بیان اینکه در سال های اخیر با پذیرش دبیری از سوی ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک تلاش‌های بسیاری در تعالی کیفی این رویداد شده است، اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد جدید و باتوجه به شرایط کرونا، با همت هنرمندان فرهیخته شهرستان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ با قدمتی حدود ۳ دهه از جشنواره‌های کهن تئاتر در سطح کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در ابتدا به صورت استانی و سپس در گستره منطقه‌ای استان‌های زاگرس نشین برگزار می‌شد، اما از سال‌های قبل در گستره ملی، شهرستان اندیمشک میزبان هنرمندان گروه‌های نمایشی از سراسر کشور است.

به گفته رئیس انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان، امسال به دلیل کرونا، بیست و ششمین مرحله این جشنواره مانند سال‌های گذشته در آذرماه برگزار نمی‌شود و طی نشستی که در این زمینه با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی و مسئول واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی اندیمشک داشتیم، تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ و نحوه اجرای آن و همچنین فراخوان و پوستر این برنامه پس از نشست روز‌های آتی، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اطلاع رسانی می‌شود و پوستر این رویداد مهم، روز ۴ آذر رونمایی و جشنواره با تاخیر در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.