رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان گفت: ۱۹۰ تفرجگاه سپیدان اخطار کرونایی گرفتند و حدود ۹۰ مورد هم اقدام به بستن اماکن کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیاوش کریمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان بیان کرد: با شیوع کرونا که بیش از ۲۱ ماه پیش آغاز شده ، مبارزه با این بیماری به عنوان مهم ترین اولویت حوزه سلامت سپیدان تعریف شده و با همکاری دیگر مسئولان و سازمان های این شهرستان دنبال شد.

او تصریح کرد: گردش پذیر بودن شهرستان سپیدان که از مناطق مختلف کشور و استان به سپیدان سفر می کنند، از مجموع  ۳۴۴ مورد تعطیلی واحد ها و امکان متخلف به دلیل بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی  ۹۰ مورد مربوط به تفرجگا ه ها بوده است.  

کریمی ادامه داد:  ۱۸ هزار و ۹۷۵ بازدید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان سپیدان از اصناف، مراکز حساس مانند جایگاه های سوخت، نانوایی ها، رستوران ها، تفرجگاه ها و مراکزی که امکان شیوع کرونا در آن ها بیشتر بوده انجام و در این بازه زمانی یک هزار و ۹۲۰ بازدید  نیز از ادارات و سازمان ها انجام شده که این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان با اشاره به موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در سپیدان افزود: به کمک تیم های سلامت، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و هشت بیمار شناسایی شد و ۹۷۷ بیمار در بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان بستری شده اند.

او با اشاره به  بهبودی چهار هزار و ۹۵۲ بیمار کووید۱۹ در سپیدان اضافه کرد: معادل ۹۸ درصد کل بیماران شناسایی شده  در ایام پاندمی کرونا، ۵۶  نفر جانشان را از دست دادند و   در این ایام به ۱۲ هزار و ۷۹۴ نفر مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا  خدمات ارائه شده  است .

کریمی با تاکید بر همکاری یک گروه جهادی در بیمارستان امام حسین(ع) و مشارکت ۱۴۸ نیروی بسیجی و داوطلب، اضافه کرد:  در اجرای طرح سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان سپیدان تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی با مجموعه سلامت سپیدان همکاری  خوبی داشته اند و بیش از ۱۳۰ کارگاه و کلاس آموزشی، مشاوره ای برای قشرهای مختلف مردم سپیدان، برگزار شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان به  راه اندازی شورای خیران در  شبکه بهداشت و درمان و جلب کمک های نیکوکارانه اشاره و اظهار کرد: طی سال ۹۹ بیش از هفت میلیارد تومان  خیرین سپیدان به حوزه سلامت کمک کرده اند که افزون بر  یک میلیارد تومان در زمینه مقابله با کرونا هزینه شده است.

او گفت: طی ماه های اخیر طرح واکسیناسیون در شهرستان سپیدان با جدیت دنبال شد و تاکنون بیش از ۷۷ هزار و ۴۳ دوز واکسن کرونا در مراحل اول، دوم و سوم تزریق شده است.

سپیدان به مرکزیت اردکان از شهرستان های شمال غربی استان فارس است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اخطار ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار