مهم‌ترین حوادث چهارم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه چهارم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاچاقچیان و کشف ۹۵ کیلو حشیش زیر پل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری ۲ قاچاقچی حرفه‌ای ۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش که زیر یک پل دپو شده بود در داراب کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "رستاق" داراب حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی در گردنه "گدار پنبه" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو پژو را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران با رد زنی و پاکسازی محل تردد خودرو موفق شدند زیر یک پل ۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش که دپو شده بود کشف کنند.

سردار ملک‌زاده خاطر نشان کرد: پس از تشکیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف یک دستگاه کامیون حامل کالای انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی بیان داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان خرامه حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او عنوان داشت: در بازرسی از این خودرو انواع کالای قاچاق شامل یک هزار و ۷۹۷ عدد تجهیزات جانبی موبایل، ۲ هزار و ۳۷۳ قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی، ۱۱ دستگاه آبمیوه‌گیری، ۱۰۱ دستگاه اسپیکر، ۳ دستگاه چرخ خیاطی، ۶۶ دستگاه ساعت هوشمند، ۲۰۲ قلم دوربین شکاری، عروسک و اسباب بازی خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: پدیده شوم قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه‌ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس محسوب می‌شود.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیسی

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف سواری پراید و کشف ۹۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و استان مرکزی خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان "مرکزی" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری پراید در حال انتقال یک محموله تریاک در محور "بوانات-شیراز" است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان "خرمبید" قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "خرمبید" پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری پراید حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست صادر کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۹۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف ۳ دستگاه خودرو و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۳ دستگاه خودرو سواری و وانت پراید مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۰۹ طالقه پارچه، ۶۰ کیلو زنجبیل، ۱۰۰ عدد آناناس، ۳۲۹ کیلو شاه بلوط، ۸۰ عدد اوواکادو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا ۳ نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری ۳۴ توزیع کننده مواد مخدر

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۳۴ توزیع کننده مواد مخدر در طرح پاکسازی مناطق آلوده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در راستای طرح پاکسازی مناطق آلوده و برخورد قاطع با خرده فروشان و توزیع کنندگان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی و رصد میدانی طی یک ماه گذشته ۳۴ نفر از فروشندگان مواد خانمان سوز را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را طی چند عملیات ضربتی دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۶ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: طرح‌های پلیس در مبارزه با معضل مواد مخدر همچنان با قاطعیت ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ پلیس را در این مسیر حمایت و پشتیبانی کنند.

قاتل خود را معرفی و همدستش نیز دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: با تلاش و پیگیری‌‎های مأموران این فرماندهی قاتل خود را به پلیس معرفی و همدستش نیز توسط پلیس دستگیر شد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی بیان کرد: در ۱۵ آبان ماه سال جاری با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از باغ‌های ویلایی در اطراف شهرستان کوه‌چنار، بلافاصله مأموران جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و تحقیقات از شاهدان مطلع شدند دو نفر ناشناس فردی ۲۳ ساله را با سلاح سرد به قتل و سریعا از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۱۵ روز همدست قاتل را با اقدامات فنی و تخصصی دستگیر کنند، تصریح کرد: قاتل ۲۰ ساله که عرصه بر خود تنگ دیده بود نیز خود را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه قاتل انگیزه خود را مسائل شخصی عنوان کرد، گفت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

نوشیدنی‌های قاچاق زیر بار پرتقال به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبرکریمی بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "جنتی فر" خرمبید حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار پرتقال مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۷ هزار و ۴۰۰ قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار پرتقال جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "خرمبید" با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت از کشف سواری ال ۹۰ سرقتی و دستگیری سارق کمتر از ۴۸ ساعت توسط ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب خبر داد.

سرهنگ فرهام عسکری بیان داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ انقلاب شهرستان مرودشت حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو ال ۹۰ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه از پلاک مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شد.

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه راننده با مشاهده ادله و مستندات پلیس به سرقت خودرو از شیراز اقرار کرد، به شهروندان توصیه کرد: وسایط نقلیه خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزدگیر، قفل پدال و سایر اقداماتی که حالت بازدارنده دارند اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار