مهم‌ترین حوادث یکم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه یکم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

زیر بار خاک آهن تریاک جاساز بود

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان نی‌ریز و یگان تکاوری، ۳۳۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: دیروز مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان حین گشت زنی در محور کرمان-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار خاک آهن مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او بیان کرد: ماموران انتظامی با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۳۳۱ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر بار خاک آهن جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های پلیس مبارزه با حمل، نگهداری، قاچاق و فروش مواد مخدر است، بیان داشت: ما استوارتر از همیشه در برابر قاچاقچیان ایستاده‌ایم و به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهیم داد.

کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی اقلید با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل یکی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

با اقدام به موقع پلیس پیرمرد ۸۳ ساله از مرگ نجات یافت

فرمانده انتظامی فسا گفت: یکی از ماموران انتظامی با اقدامی به موقع و انسان دوستانه، پیرمرد ۸۳ ساله که دچار حمله قلبی شده بود از مرگ نجات داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در روز جمعه ۲۸ آبان حین برگزاری مراسم تشییع شهید سرافراز "عبدالمطلب اسدی پور"، پیرمردی حدودا ۸۳ ساله در گوشه پیاده رو دچار حمله قلبی می‌شود.

او افزود: یکی از ماموران انتظامی که جهت برقراری نظم و امنیت مراسم در نزدیکی آن محل مستقر بود با مشاهده این صحنه، بلافاصله اقدامات اولیه جهت احیای قلبی فرد بیمار را انجام داده و طی تماس با اورژانس وی برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل می‌شود.

فرمانده انتظامی فسا  بیان کرد: خدمت به مردم که موجب سرافرازی و تقرب به درگاه الهی است همواره در دستور کار خادمان مردم در نیروی انتظامی قرار دارد.

کشف کارد و چاقو قاچاق در اوز

فرمانده انتظامی اوز از کشف ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد کارد و چاقو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان اوز حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد کارد، چاقو و ۷ دستگاه آرام پز خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی اوز با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در سروستان

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ دوم آرش بخشایی مطلق اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با راه اندازی تیم تلفیقی با اتاق اصناف و مرکز بهداشت سروستان به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی متخلف و فاقد پروانه کسب از ۴۰ واحد صنفی در این شهرستان بازدید کردند.

او افزود: در این طرح ۱۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوطه پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

سرهنگ دوم بخشایی با تأکید بر تداوم اجرای طرح‌های کنترلی و نظارتی ویژه اصناف، تصریح کرد: نظارت بر نحوه اجرای قوانین و مقررات صنفی یکی از مأموریت‌های اولویت‌دار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی است و شهروندان می‌توانند موارد خاص در این زمینه را به پلیس اعلام کنند.

کشف وینچستر و تریاک از راکب موتورسیکلت

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توقیف یک دستگاه موتورسیکلت یک قبضه اسلحه وینچستر و ۳۹ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل محور‌های مواصلاتی در اطراف روستای حسین مرده به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی موتوسیکلت را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از راکب و زین موتورسیکلت ۳۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و یک قبضه اسلحه وینچستر به همراه تعدادی مهمات مربوطه کشف شد، تصریح کرد: قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

گردو‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک خودرو پژو ۴۰۵ و کشف ۳۲۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۲۰ کیلوگرم گرم گردو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار