بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به طرحهای آبفای کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسفندیار برخه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب این استان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان  ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به حوزه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

اسفندیار برخه با بیان اینکه در این سفر دو طرح اولویت دار برای اختصاص اعتبار مشخص شد، افزود: این طرح‌ها شامل طرح تصفیه خانه فاضلاب چرام و اصلاح شبکه آب یاسوج است.

آقای برخه با بیان اینکه به علت قدیمی بودن و فرسودگی شبکه‌های توزیع، هدر روی آب در شهر باسوج زیاد است، گفت: از محل سفر رئیس جمهور برای اصلاح و بازسازی شبکه داخلی شهر یاسوج ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

او با اشاره به اینکه در این سفر ۴۰۰ میلیارد ریال به طرح تصفیه خانه فاضلاب چرام اختصاص داده شد، افزود: این طرح هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت کاری دارد و در سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

برخه با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ طرح در حوزه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد فعال است گفت: امسال ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و نفت به بخش آب اختصاص داده شد که از این میزان تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان اینکه به زودی شهرستان‌های باشت و لنده از ردیف اختصاص اعتباری برخودار می‌شوند گفت: ۱۵ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر باشت اجرا شده و با تملک زمین برای تصفیه خانه فاضلاب  روند اجرای این طرح تسریع داده می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
پس چرا با این همه اعتباری که میگین اب شرب شهر یاسوج در مناطق تختی و. دولت اباد الان چند شب کلا قطع خدا ازتون نگذره فقط بلف میزنید