رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد آب آشامیدنی درشهرستان بویراحمد هدر می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علمدار آرمین رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد آب آشامیدنی در این شهرستان به دلیل فرسودگی شبکه‌های توزیع آب و انشعابات غیرمجاز هدر می‌رود.

آرمین با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهر یاسوج فرسوده است افزود: برای اصلاح و تعویض شبکه‌های فرسوده به اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که تاکنون این اعتبار تخصیص داده نشده است.

او با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال حدود ۲ هزار مورد شکستگی لوله آب در شهرستان بویراحمد داشتیم، اضافه کرد: در این مدت بیش از هزار مورد انشعاب غیر مجاز را شناسایی که از این تعداد ۸۰۰ مورد به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس شبکه آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد به هزینه‌های اصلاح و تعمیر این شکستگی‌ها هم اشاره کرد و گفت: هزینه هر شکستگی بیش از چهار میلیون تومان می‌باشد که برای این دو هزار مورد شکستگی در ۶ ماه گذشته حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

آرمین همچنین به شکستگی‌ها در پارسال اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ با هزینه ۲۰ میلیارد تومان بیش از ۴ هزار مورد شکستگی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال در شهرستان بویراحمد تعمیر شد.

او اضافه کرد: در صورت تعویض و یا تعمیر و اصلاح شبکه‌های فرسود در شهرستان بویراحمد دیگر شاهد افت فشار آب در این شهرستان نخواهیم بود.

آرمین به تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این تصفیه خانه از سال ۹۹ کلنگ زنی شد که هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد که این طرح آبرسانی به دلیل نبود اعتبار به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.